tisdag 1 augusti 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13)

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23)
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 
28. Mörk jord av Ann Cleeves (vecka 26)

29. Upp till toppen av berget av Arne Dahl (vecka 29)
30. Huset vid havet av Nora Roberts (vecka 30 Sollefteå Camping)

Huset vid havet (inbunden)
Med Huset vid havet avslutar Nora Roberts sin romantrilogi om Ripley, Nell och Mia på den pittoreska ön Three Sisters Island - en berättelse om kärlek, systerskap och magi.

 

Jag har nu börjat läsa Mörkertid av Lars Pettersson 

 

 

 Mörkertid är en isande thriller om konflikter och motsättningar i ett litet samhälle 
norr om polcirkeln dit vintersolen aldrig når.
Jag har tidigare läst Kautokeino, en blodig kniv och Slaktmånad av samma författare,
böcker jag verkligen rekommenderar 😊

 

 

 

Övrigt jag läser...

 

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis
  •  Boken om Mademoiselle Oiseau

 

 Just nu läser jag Nalle Puh för Elin 😊

 

 Bildresultat för nalle puh

7 kommentarer:

Znogge sa...

Så många härliga och bra böcker du har avverkat. Dessutom så är det så bra att du läser för Elin. Tänk om alla föräldrar var lila kloka :D

Kram

Anonym sa...

Måste ta tag i läsandet igen. :) Heja dig! du kommer fixa 52 :)

Det kommer absolut fler bilder på fontänen, :)

ja höst och vinter badade jag med mest. Men även en kylig sommardag kunde jag krypa ner. Fredag och ett glas vitt till var det bästa.. de skoja alltid på jobbet på när jag gick hem på fredagr, ska du hem och bada nu haha

Days by Johanna sa...

oj jag råka bli anonym

Annie sa...

Så många fina böcker du hunnit läsa :)
Själv är jag dålig på läsandet ;)

Sv: Tack så mycket<3

Kramar

BP sa...

Många av dina böcker har jag läst och gillat. Nu under sommaren slukar jag deckare - eller rättare sagt de senaste två veckorna, då det var varmt på balkongen till mitt på natten. Älskar att sitta på balkongen och läsa:-)

Kattis sa...

Jag är nu inne på min fjärde bok i år, har äntligen fått upp lite lästempo nu när jag varit ledig. Få se om man orkar/hinner hålla i det även när man börjar jobba igen.

sv: absolut inge fel på att vara eljest!��

Kram

"LillaSyster" sa...

Just nu är jag helt uppslukad av Sofie Sarenbrants böcker, fick avd 73 och den slukade jag på en 1½ dag, fick tag i tiggaren och den läste jag ännu snabbare. Insåg då att jag måste nog läsa dem i ordning och nu är snart första boken slut.... nä jag måste läsa lite till innan jobbet. Kram (ps. jag ser dig inte som otränad på något vis - jag bara ville tala om att det kan gå fort att överanstränga sin kropp. Var rädd om din hälsena.)