torsdag, augusti 03, 2017

Sollefteå 23 - 26 juli - bildbomb


Sollefteå

söndag 23 juli



Vi gick en promenad å såg denna lilla mini husvagn 😊


måndag 24 juli 



 Vi hälsade på Js bror som äger/driver en affär i Sollefteå ihop med sin fru


tisdag 25 juli

 







 

onsdag 26 juli

 


 Jag såg flera fina bilar


 En gång var Sollefteå en militärstad... här fann Elin lite grönklädda män & kvinnor


 Vi hälsade än en gång på Js bror på affären och i kassan satt hans fru




BP trodde att vi körde Volvo 😊
helt fel 😉 det är en folkvagn touareg
det är många som tycker att husvagnen är stor...
nu har storleken ingen betydelse 😉
men 9.5m x 2.5 m är husvagnen.

8 kommentarer:

BP sa...

Vilken härlig bildbomb!!!
Å förlåt att jag trodde att ni körde en Volvo. Är annars riktigt bra på bilar, men att blanda ihop en VW med en Volvo är ju nästan våldtäkt;-)

J och hans brorsa är väldigt lik varandra tycker jag, även om brorsan är huvudet större. Men ansiktsformen är absolut lik.

Sedan älskar jag de gamla veteranbilarna - mums!

Å jag tycker fortfarande att är husvagn är väldigt stor, för jag anser att storleken faktiskt HAR betydelse - åtminstone när det gäller husvagnar;-)

Ps. Tusen tack för länken och upplysningen om jag hade fel:-) DS.

Ama de casa sa...

Vad härligt ni såg ut att ha det där i Sollefteå! (Den stan kan dock irritera mig lite ibland eftersom den inte helt sällan blir förväxlad med Skellefteå ;-) )

Håller med BP - dom är lika varandra, bröderna :-)

ullie sa...

massa fina bilder ... va lika de e

ja tack gumman på wish hur man nu stavar där kan man ju hitta till olika priser så dessa va lite billigare som tur va gillar dem massa !

åhh ja e så trött på väder igår sol i dag ner som en pankkaka kallt o regn typ hela dagen inväntar ju bara åskan liksom gud så tråkigt o känns tungt i huvudet mer än vanligt man vill ju typ under täcket

önskar ändå en fin fredag raring kramar

BP sa...

Svar: Tvärtom tjejen! Jag tar absolut inte illa upp när någon- du i det här fallet - "korrigerar" mig. Tvärtom. Jag är bara tacksam. Det är därför jag skrev så!!! Jag gillar både konstruktiv kritik och är den första att medge om jag gjort fel. Ja, jag vet ganska osvenskt faktiskt, men jag är ju lite konstigt som du vet;-)

BP sa...

Me again: Klart jag hr Sarah Sjöström under kontroll också Hon är fantastisk. Men jag undrar hur det kommer att gå (med mig) när fridrotts-VM börjar imorgon, VM i simning pågår, EM-finalen i fotboll är på söndag och Pride paraden pågår samtidigt. Den ekvationen går liksom inte ihop för lilla mig;-)

FREEDOMtravel sa...

Ser fint ut och skönt att se eri sommarkläder! :)

Ami sa...

Vilken trevlig tripp! Och visst är bröderna lika varandra :)
Kram

znogge sa...

Många härliga sommardagar!

Kram