onsdag, juli 19, 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23)
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 
28. Mörk jord av Ann Cleeves (vecka 26)

29. Upp till toppen av berget av Arne Dahl (vecka 29)


En ung fotbollssupporter blir dräpt med en ölsejdel på en känd Stockholmskrog. 
Det är ett vanligt grått och rått vardagsvåldsbrott i huvudstadens centrum. 
In kallas ett par straffkommenderade kriminalare 
från det som en gång var rikskriminalens 
"specialenhet för våldsbrott av internationell art", 
mer känd som A-gruppen.

 

Övrigt jag läser...

 

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis
  •  Boken om Mademoiselle Oiseau

 

 Just nu läser jag Nalle Puh för Elin 😊

3 kommentarer:

ullie sa...

ja du ja tycker de kan va skönt me lugnare dagari bland . förrutom sjukgymn o kort sväng besök utav en god väne har ja tagit det lugnt o njutit utav solen idag ett måste

Skickar en STOR kram o hoppas du får en fin dag i morgon kramar om

Kattis sa...

Så många intressanta böcker på din lista, själv är jag uppe i 3 st detta år än så länge!��
Kram

Maria sa...

Jag har läst de flesta av böckerna på din lista men några titlar lägger jag på min att-läsa-lista!