lördag 22 juli 2017

Det blev en tisdag Ă„ en onsdag đŸ˜¶

Det blir tomt och tyst dĂ„ marknaden Ă€r över Ă„ vi typ blir ensamma... 
ja ensamma pĂ„ det vis att plötsligt Ă€r vi inte lĂ€ngre en stor stad med liv Ă„ rörelse 
utan nu Ă€r vi glesbygd,  avfolkningsbygd och ja det blir liksom avslaget.

Jag vet att det finns dem som tycker att det Àr jobbigt med marknaden,
dit hör ju inte jag 😉
för Åsele Kommun sĂ„ Ă€r marknaden en ekonomisk tillgĂ„ng,
tack vare turister och besökare sÄ överlever kommunen.
Utan det ekonomiska tillskottet marknaden ger skulle vissa företagare och samhÀllsservice ha svÄrt att gÄ runt, det skulle bli Ànnu fler neddragningar.



Tisdag


I tisdags var jag pÄ Apoteket Ä hÀmtade ut medicin till Bullen.


Dessa blommor fanns utanför Sjukstugans ingÄng.


Denna Mini stod parkerad bredvid min bil pÄ parkeringen,
inte förrÀn jag fotat den söta bilen sÄg jag att det satt tvÄ mÀnniskor i bilens baksÀte,
som tur var sĂ„ var inte J med mig, han tycker jag Ă€r pinsam med mitt fotande ibland 😏





Jag var till mina förÀldrar Ä drack kaffe,
hade en lÄng pratstund med min far,
dĂ„ jag inte trĂ€ffat honom sedan onsdag sĂ„ hade han en massa att förtĂ€lja 😊

Promenad med the dogs






 









Vi Ät tÄrta



Bullen fyllde sex Ă„r i tisdags 😊
sjÀlvklart gjorde vi tÄrta och firade honom,
Bullen fick ett nytt halsband i present.


Onsdag

 

Denna dag sÄ vari mitt mÄende sÀmre, jag kÀnde mig galet vÀlanvÀnd,
det var som om nÄgot drÀnerat mig pÄ all energi...


Efter ett par veckor dÄ jag lÀst mycket lite sÄ lÀste jag nu ut min bok

 

 Det kĂ€ndes skönt med att bara sitta Ă„ lĂ€sa, dricka te Ă„ inte ha nĂ„gra krav,
C tog med sig Elin Ä J var borta sÄ jag blev helt sjÀlv,
helt vÀlbehövligt, att fÄ vara bara jag en stund kÀndes skönt,

Jag gick ut med the one and only 

 






Tillsammans med Bullen ute i skogen sÄ laddade jag batterierna.
DÄ vi kom hem kÀndes det faktiskt bra mycket bÀttre.

Jag fick mycket vackra blommor av C och Elin 💗





PĂ„ kvĂ€llen var jag Ă„ J ut Ă„ Ă„kte lite bil, 

tittade efter björn...
vi sÄg ingen björn men jag tog ett par fina bilder.






💖Norrland💖



7 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Det Àr skönt att fÄ vara alldeles sjÀlv ibland och bara föra det som faller en in, utan att behöva anpassa sig. Fina bilder. DÄ Àr Bullen och min katt Elvis lika gamla - han fyllde ju sex Är i juni. Idag Àr det varmt, varmt och nÀstan vindstilla. MÄste nog vattna lite extra pÄ vissa vÀxter. Fina blommor du fick! Din Dahlia kommer att blomma, hinner du inte fÄ den i blom ute sÄ fÄr du den att blomma inne. Vet ibland nÀr jag drivit pÄ knölarna inne sÄ har de gÄtt i blom innan de kommit ut. Jag Àr ocksÄ nyfiken pÄ vad det Àr du har dÀr i din kruka! Kram

Days by Johanna sa...

Kan tÀnka mig det kÀnns tomt utan marknaden.

Och skönt du fick en stund med en bok helt sjÀlv. det behövs ibland. SÄ fin blommor du fick och grattis till bullen :)

BP sa...

FörstĂ„r att det blir som en anticlimax nĂ€r marknaden Ă€r slut. Folk som gnĂ€ller om ett sĂ„dan eventkan ta sig nĂ„gon annanstans tycker jag. Åsele behöver denna attraktion och jag hoppas verkligen att den arrangeras mĂ„nga Ă„r framöver!!!

Boken du visar sÄg jag pÄ Akademibikhandeln idag och den kommer jag att lÀsa sÄklart nÀr den kommer ut som pocket.

Din bildserie du gjorde nĂ€r du/ni letade björn Ă€r fenomenal. Bilderna förtjĂ€nar att uppförstoras om du förstĂ„r vad jag menar;-) ÅssĂ„ mĂ„ste det ha varit riktigt varmt - J har ju bara en t-shirt pĂ„ sig, Ă„ det har jag bara nĂ€r det Ă€r över 22 grader;-)

ullie sa...

SÄ jÀtte fina bilder
ha ha tÀnk i fall nÄn sett dej dÄ du fotade
ja lilla söta bullen hipp hura igen hoppas medicinen va bra

ja jag Àr nog bara sÄ otÄlig vill bli pigg nu pÄ en gÄng . sen tycker ja ju inte ja ska ta utav min sem i fall ja har ont o inte kan gÄ sÄ vi fÄr se va de sÀger i början av veck nÀr dokt kommer tillbaka

kram finaste o ha en fin söndag o ja va mysigt de flyttar snart dÄ

Kattis sa...

SÄ mÄnga vackra bilder över den norrlÀndska naturen!�� FörstÄr att det blir tomt nÀr marknaden packat ihop varje Är.

sv: SpĂ€nnande, jag kan avslöja att det finns en hel del fina badstĂ€llen (hav, sjö och badhus) hĂ€r i krokarna kring GĂ€vle sĂ„ styr ni hit finns det garanterat nĂ„got för hela familjen!☺
Kra

Ami sa...

Kan tÀnka mig att det blir lite tomt nu nÀr marknaden har dragit vidare! Men vilken fin tÄrta ni gjorde nÀr Bullen fyllde Är :)
Kram

znogge sa...

lite liv och rörelse kan verkligen behövas för att hÄlla bygden vid liv!

Kram