lördag 24 juni 2017

Vad jag läser 2017

 

Alla böcker på denna lista har jag läst,

anledningen till listan är ju att jag ska komma ihåg vad jag läst 😏
 då jag ofta läser böcker av samma lika författare å minnet är icke bra 😞
dessutom har jag som mål att ha läst 52 böcker under 2017,
en bok i veckan 😊
 
Anledningen till att  "21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones" har en egen kategori är enkel, jag räknar icke in denna bok bland de "en bok i veckan" 
då det icke är skönlitteratur 





En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)


5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)


9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV

13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 

17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)

21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)
  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)

25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23)
26. Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant (vecka 25)
27. Det förlovade landet av Mari Jungstedt (vecka 25) 



Mari Jungstetd levererar, inget snack om det... 
jag gillar böckerna om Knutas bättre,
men det är ju en smaksak... 
kanske beror det på att jag gillar Knutas bättre än Sara Moberg 😊
Men jag kommer absolut att fortsätta läsa serien Gran Canaria.





 

Övrigt jag läser...

 

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

Vad jag läser för Elin 2017 

 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
  • Häxan och lejonet av C.S Lewis

10 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Älskar läsa böcker när man kan sträckläsa. Kanske nästa sommar, då är Hugo nästan 3,5år och jag kanske kan få läsa lite :)

haha ja precis, det kunde ju varit värre det kunde snöat ;) Vi hade 22 på fm och sen gick det väl ner till 18, så det var inte så kallt, men ute gick ju inte vara om man inte ville vara blöt.... och så blöt tillställning hade jag inte tänkt ha...

BP sa...

21 dagar till ett lättare och friskare liv - hrrmmmmmm, ja den har ju hängt med ett tag om man säger så. Mera än 21 dagar skulle jag säga;-)

nalta norrland sa...

Förstår inte riktigt vad Du menar 🤔 Boken 21 dagar... läste jag för några månader sedan, alla böcker på boklistan är ju vad jag har läst 😶

Veiken sa...

Elin är en riktig lyckost som har en mamma som läser för henne! Kram

BP sa...

Svar: Det var menat som ett skämt! Alltså jag förstod det som så att du inte sträckläser boken utan tar den fram då och då och läser enstaka avsnitt. Så då skojade jag till det. Men som min engelska man brukar säga: "Humour doesn't travel". Å han har rätt. Borde nog skärpa mig här. Inte alla har min humor och förstår den. Så sorry!

BP sa...

Svar: Nej, skämt är inte lätt att utläsa i en bloggkommentar. Som jag sa förut - jag ska försöka låta bli med skämt. Dessvärre är jag en person som ALLTID skämtar om allt. Ooooops, jag vet;-)

Ama de casa sa...

Du läser verkligen flitigt du! Själv går jag på sparlåga just nu när det gäller böcker. Hinns liksom inte riktigt med... :-)

znogge sa...

Marie Jungstedt är alltid bra!

Kram

Lena i Wales sa...

Vilken lista! Så härligt att läsa böcker.
Önskar dej en fin söndag!

Days by Johanna sa...

Vet ärligt inte om jag skulle våga sova i kyrkan, man vet ju aldrig haha