tisdag, juni 06, 2017

Vad jag läser 2017


 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,




1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)

5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)

9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)

16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 
17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)

 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)
21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)
22. På sex meters djup av Denise Rudberg (vecka 18)
23. Tvinga mig av Lee Child (vecka 20)

  24. Skymningens barfotabarn av Anna Jansson (vecka 21)
25. Bambi av Mons Kallentoft & MarkusLutteman (vecka 23)

Tredje delen i Herkulesserien,
helt okey... tycker dock att Zack, den första boken i serien är bäst.

 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones 

 

Vad jag läser för Elin 2017 

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn
  • Ishavspiraterna av Frida Nilsson
 

3 kommentarer:

BP sa...

Zack är den enda boken jag läst i Herkulesserien. Ligger långt efter dig i bokläsning. Är ju en nästan renodlad sommarläsare (på balkongen) så jag börjar så smått med att "ta in på dig", men kvällarna är fortfarande alldeles för kalla för att njuta av en bok på balkongen.

PS. Läste klart "Bombmannens testamente" av Lena Ebervall & Per E Samuelson, två författare jag aldrig hört talas om. Vet inte om boken är på din "önskelista", men jag rekommenderar den varmt. DS.

ullie sa...

ja är nog beroende utav cola vill ha det jämt dricker inte kaffe så mycket så har det i stället säger ja så är det nog.

va mysigt ni hade vid grillen o jo fötterna är det bästa som finns att slänga upp gör det oxå ofta då ja har värk

blä väder eller ja 24 gr ett tag men massa blåst ingen direkt sol o tom regn ett tag så nä en nationaldag som va inomhus mest

kram finaste vännen min

Ama de casa sa...

Just nu är jag inne i en icke-läsar-period. Har liksom inte den sammanhängande tiden till det. Har hållit på med en bok skitlänge, och jag vet liksom inte varken hur den började eller vad som hände nyss. Väldigt hackigt har det blivit.