fredag, juni 30, 2017

Två veckor Sommarlov

 

Fredag 16 juni Skolavslutning 





På kvällen fredagen den 16 juni kom kusin Tilde





 Tilde var kvar till söndag mitt på dan 
Det bästa med Js 50års kalas var att Tilde kom,
ja alltså enligt Elin 😉


Vi gjorde en utflykt till Vitterhuset, Östernoret





De fyra första dagarna av Sommarlovet 2017 hade Elin:


Fotbollsskola








  

Fotbollsskolan avslutades med vattenkrig,
självklart kommer även Brandbilen/Räddningstjänsten dit 😊
en tradition sedan minst 20 år tillbaka.

Midsommarafton


Vi bjöd mina föräldrar på middag




 






Söndag 24 juni

sex månader till julafton






Grillat är gott 😊

Vilhelmina

Tisdag 27 juni var vi till Vilhelmina,
jag, Elin och min mor





Junsele

Onsdag 28 juni var vi till Junsele,
jag, Elin, J & C 😊


























Torsdag 29 juni

ÅIK har familjekväll,
jag å Elin var dit 😊

Min åsikt är att om något anordnas så bör man delta,
inte fler människor vi är i kommunen så måste vi alla dra vårt strå till stacken





Yes, detta är väl en del av vad som vi/Elin har gjort under de första två sommarlovsveckorna.


Det har regnat från midsommaraftonskvällen till i tisdagskväll,
men sedan onsdag har vi nu haft sol å lite varmare,
ja Norrlandssommar är ju aningen kylig,
jag har haft fleecetröja på mig då jag varit ut med the dogs på kvällen,
förutom igår kväll så temperaturen var + 15. 


Bilder från igår kväll vid 21tiden



11 kommentarer:

Annie sa...

Vilka härliga bilder! :)

Hoppas Du får en Bra fredag<3

kram

Nilla sa...

Mysigt �� kram

Days by Johanna sa...

Låter som två härliga veckor!

Kattis sa...

Så mycket härliga bilder...vad härligt att ha sommarlov. Det är nästan så man längtar tillbaka till bardomen nu!:P

hmm ja då förstår jag att det inte alltid är så lätt att se de senaste filmerna på bio för er!:)

Ami sa...

Så mysigt! Och vad mycket roligt ni har hunnit med :)
Kram

znogge sa...

Så mycket ni har hunnit med på dessa två veckor! Imponerande minst sagt. Håller med om att ordnas det lokala aktiviteter så får man "ställa upp". Så fin Elin var på avslutningen!

Kram

Ama de casa sa...

Härliga sommarbilder! Er inledning på sommaren har verkligen varit fin - och fina Elin också :-)

BP sa...

Vilken härlig bildkavalkad! Å ni har då verkligen inte legat på latsidan utan gjort massvis. Jättekul! Förstår att Elin är glad över en jämnårig kompis. Å riktigt roligt att Elin spelar fotboll. Som gammal målvakt/back blir jag alltid lite extra glad när jag ser tjejer som spelar fotboll:-)

ullie sa...

Men åhh va många fina mysiga bilder
mysiga bilder på sessan

härligt att ni haft fint väder grillväder idag
ja har oxå haft fint o soligt men storm typ väldigt blåsigt tar bort det mysiga
kramizar fina vännen

BP sa...

Svar: Har ingen clownfobi, men jag har aldrig tyckt att clowner är roliga. Tyckte alltid att de var skrämmande. Detsamma gällar jultomtar förresten. Vad är poängen liksom...

"LillaSyster" sa...

Ni har ju hunnit med en hel del =) Tilde och Elin är ju väldigt syskonlika. Vild du din hälsena, inget blir bättre av att stressa den. Kram