måndag, maj 08, 2017

Tacksam, jag hade en bra dag igår söndag

Jag är väldans tacksam, 

glad att jag igår söndag mådde så mycket bättre...


Alltså, fatta hur mycket det betyder för mig att ha en bra dag.


Jag gjorde kanske inte mycket om jag jämför mig med en normal, frisk person,
men med mig själv som enda jämförelse...
så YES jag hann med å gjorde en hel massa å jag kände mig nöjd och tacksam att jag klarat av det jag tänkt göra under dagen,
det är inte ofta jag är nöjd med min egen insats.




Jag bakade "banan & saffrans muffins",
dessa fick godkänt av både J och Elin,
enligt Elin smakade de lussekatt...

Jag påbörjade operation "rensa skafferiet",
kan väl helt kort säga att jag slängde en hel del som redan "gått ut" 😏
vissa matvaror hade sitt bäst före datum under 2015.





Mina "banan & saffrans muffins" hamnade i denna fina, blommiga burk,
burken som egentligen är två i en... fick jag i julklapp av C 😊





Medan Elin kollade på tv å kvällsfikade rörde jag ihop ännu en sats muffins,
kladdkakemuffins 😋 dem hamnade dock i en tråkig plastlåda, så den ids jag inte visa 😉

Jag har faktiskt dessutom planterat min dahlia så nu är den till slut i jorden,
jaa jag har så klart planterat dahlian i en pilkorg å inte utomhus.

En annan sak jag är tacksam över är att vi har eget vatten, egen brunn...
detta innebär att då som igår när olycka händer, vattenläcka på det kommunala-vattnet,
så har vi ändå tillgång till vatten.

Anledningen till att vi kostade på oss att dra in kommunalt-vatten  var enkel,
vi drabbades ett par år av sinande brunn så där omkring mars/april
och utan vatten kan vi inte bo här.


Blogg100 logotype 
Det här är inlägg nr 69 till Blogg 100


Skickat från min iPhone

11 kommentarer:

Ama de casa sa...

Men så härlig läsning det här var - såååå skönt att du mår så mycket bättre! :-)

Muffinsen såg verkligen goda ut också, och lussekatter smakar ju gott precis som choklad gör :-)

Fortsätt nu med bramåendet!
Kram

znogge sa...

Så härligt att det blev en bra dag och mycket fick du dessutom gjort! Tror jag ska ta och baka en omgång muffins när jag kommer hem...

Kram och ha en härlig måndag!

Maria sa...

Hoppas att du mått minst lika bra idag ♥ Och ätit goda muffins ;-)
Andas lugnt ♥

Therese sa...

Sådana dagar är som en högvinst, ett guldkorn att ta fram andra dagar få det inte finn ork och möjlighet till mer... här får hus å hem rasa dessa veckor när jag bara måste prioritera jobbet :-/ längtar så till juni och lite lugnare tider ❤️

Annie sa...

Så härligt att få läsa det ..att din söndag var bättre! :)

Vad kul med bakning ;)

Kramar

Annie sa...

Vet inte om du fick min kommentar? ;)

Skönt att din söndag var bättre :)

Kram

Days by Johanna sa...

Såna här inlägg blir jag glad av och läsa, du är värd fler bra dagar. Kakorna lät sjukt goda. skickar du hit några? :)

Days by Johanna sa...

Ja jag fick tipset om p-spruta av min kusin med, så skall kolla upp det med gyn när jag skall dit. De om något borde kunna allt sånt :)

BP sa...

Underbart att läsa att du äntligen hade en bra dag!!!
Å såååå produktiv du helt plötsligt blev där. Ja, jag har läst såååå många böcker om Norrland och vet att fika är den viktigaste måltiden hos er. Nu kan du/ni fika några år framöver;-)

ullie sa...

åhh en massa gott ja du ja vet preccis hur du känner dej man blir nästan förvånad o tänker hur kommer ja må i morg då om ja tröttar ut mej nu ?

Tack min finaste vän hade gärna mys fikat <3
ja här är en helt ok skola så det hade varit bra :D

fin tisdag raring o vi hoppas på lika bra dag i morg oxå då kramizar

Kattis sa...

Så härligt att läsa och vad du gör mig sugen på muffins!��

sv: haha Vira blåtira eller spolarvätska tänkte jag på när jag först såg vinet!��

Hoppas du får en minst lika bra tisdag!