onsdag, maj 17, 2017

Söndagens bilder


Vi trotsade kylan och grillade korv och klämmackor till lunch,
+ 3 grader varmt,
med hjälp av en våreld så skrämde vi kylan på flykt för en stund.





Jag vill påstå att vi under det år vi snart har haft vår grillplats så har vi 
faktiskt kommit oss ut och använt den rätt ofta.

Då de tre övriga bestämde sig för att hälsa på Js bror i Yxsjö 
så valde jag att stanna hemma,
jag tog med Frost å gick på promenad i stället.


Vi gick längst elljusspåret å träffade på denna här figuren,



Som synes var det delvis snö där vi gick, 
men då det regnar nu idag onsdag så lär snön försvinna
under dagen... jag kan väl alltid hoppas 😏




Frost studerar de tre av fyra bilar 
som stod parkerade hemma på vår gård,
två hör till oss och en är Cs,
den bil som saknas är folkvagnen 😉



Blogg100 logotype 
 Det här är inlägg nr 78 till Blogg 100

11 kommentarer:

znogge sa...

Så mysigt med en egen grillplats så jag kan tänka mig att den används en hel del. Grillat är ju alltid så gott :D

Kram

Nilla sa...

Tycker er grillplats ser jättemysig ut. Vill också ha en ;-) kram

"LillaSyster" sa...

Regn här med.... men det behövs för det är så torrt i marken. Tänkte då jag började läsa inlägget att ni är flitiga användare av grillplatsen. Kul när man själv gjort en sådan och är nöjd med dess funktion! Nu ska jag åka och jobba. Ha en bra dag! Kram

Annie sa...

Mysigt med korvgrillning! :)

Kram

Ami sa...

Vilken härlig grillplats ni har!
Haha! Ja, Frost ser lite undrande ut över den där konstiga figuren som ni träffade på :)
Kram

Ama de casa sa...

Åh vad gott med grillad korv! Ser att ni grillar helt rätt korv också :-)

När jag gick djurvårdarlinjen i Norrköping i förhistorisk tid, så skulle vi grilla korv med klassen en gång. Vi var elever från hela Sverige, dock bara jag och min kusin från Norrland. Vi blev totalt utskrattade när dom såg att vi grillade falukorv. Tydligen skulle man grilla såna där avlånga hotdogs... Men falukorv är ju det allra godaste att grilla :-D

Vad mysigt ni har där vid elden :-)

Days by Johanna sa...

Härligt med egen grillplats :) Hoppas snön regnat bort nu :)

Ja jag tror med det är normalt att det går lite i vågor med sorg och glädje.

icaibloggen sa...

Men va kul att jag kunde lära någon om apodos då ju 😊 ja behövs tabletter har man inte i apodos om det inte är att man alltid ska ta. Jobbigt för dig med värk. Kram ❤

Veiken sa...

Läcker header!
mysigt att ni använder er grillplats ofta! Elin ser så nöjd ut! Kram

BP sa...

Om det inte hade varit för bilderna med snön så hade det varit det perfekta inlägget;-)

PS. Härligt med utomhusgrillen och toppen att ni använer den så ofta:-) DS.

ullie sa...

fin header o fina bilder som alltid

ja då gillar vi samma namn =)

ja idag hade vi halv t regn dugg o runt 17 gr. blev så där kvavt o trodde det skulle åska men kanske kommer sa de ju
blir ju så när varmare är på ingång .
varmt i helgen hoppas hos er oxå <3
kramiz finaste du