tisdag, maj 02, 2017

Slut på helgen



Nu är det då slut på helgen, för drygt en halvtimme sedan körde C & R hem till Umeå,
ja det har ju varit "vardag" idag... Elin har ju gått i skolan,
men eftersom C & R varit kvar till nu så blev det liksom helg även idag.

Tråkigt nog har jag börjat få tillbaka det där utslaget i ansiktet,
då jag slutade med de allergitabletter läkaren skrev ut så återkom utslaget,
anledningen till att jag slutade med medicinen är enkel...
jag skulle ju bara ta dem under en viss tid.

Jag har tänkt vänta till torsdagsmorgon å om jag då fortfarande har utslag 
så blir det akutbesök på Sjukstugan.

Idag har jag varit trött och mått sämre,
nu vet jag ju inte om det beror på förkylning,
om det är utslagen eller om jag bara har överansträngt mig,
det har ju varit lite mycket nu senaste dagarna.

Men jag mår då hellre dåligt 
- om jag nu måste må sämre - 
efter ha gjort något roligt, 
än att må skit å inte gjort något alls som förklarar ett sämre mående.

Men nu har jag ju till på fredag eftermiddag å kurera mig,
på fredag kommer nämligen C tillbaka,
nu under de tre närmaste månaderna kommer C att tillbringa mycket tid här i Åsele.

Sista April 2017


Blogg100 logotype 
Det här är inlägg nr 63 till Blogg 100

12 kommentarer:

BP sa...

Har en känsla av att C är din bästa medicin! Men henne nära dig "glömmer" du ditt sämre mående och koncentrerar dig på att ha roligt i stället. Så jag är glad att C kommer att spendera mycket till på "Berget" framöver:-)

Lapplandsjäntan sa...

Tack för ännu en toktrevlig helg tillsammans 😘 Ses om några dagar!

ullie sa...

åhhh lilla gumman <3 Börjar tro det är stress utslag i bland ? va jobbigt hoppas verkligen de försvinner så du slipper dem
va roligt med besök men ja jag vet.. man tar ut sej lite vääl mycket tyvärr men kan inte låta bli det är ju mysigt o skoj

vila dej nu fina i morgon då elin är i skolan
imorg ska ja ha en till mys dag melediga maken ska bli skoj
kramar o natti <3

TantGlad sa...

Man kan ju få stressutslag. Trist hursomhelst.

Ha det gott på lillördagen!

KRAM

Therese sa...

Hoppas du får bukt med utslagen och kul att du/ni får njuta mer av C framöver 😊

Annie sa...

Trist att du mått sämre och haft utslag, men kul att du haft besök i helgen<3

Kramar!

znogge sa...

Om utslagen är allergiska så brukar det medföra trötthet. Jag minns hur slut jag var när jag fick en allergisk reaktion på ett läkemedel. Även pollenallergin gör mig seg och trött...

Blir du inte bättre så är det lika bra med ett besök på sjukstugan igen. Mysigt att C kommer att vara mycket hos er.

Kram

Ami sa...

Trist att utslagen har kommit tillbaks :(
Men så roligt att C kommer att tillbringa mer tid hos er framöver :)
Kram

Ama de casa sa...

Jag tror - precis som BP - att C är din bästa medicin. Så himla bra att hon kommer att vara hos er så mycket :-)

Hoppas utslagen ger med sig...

lenaiwales sa...

Jag har tyvärr inte haft möjlighet att följa dej på ett tag och tråkigt att höra att du inte mår bra. Tack för dina kommentarer hos mej och hoppas på bättring för dej!

"LillaSyster" sa...

Satsa du på lite penséer det piggar upp! Och som sagt de är tåliga vad gäller frost. Mina stod ju ute den där natten i april då vi vaknade till -7 Det var ju inte så himla bra för dem, men de har repat sig bra! Än har jag inte tagit in pelargonerna, blir det riktigt kyligt så åker de in i garaget annars får de stå under tak med lite fiberduk eller ett lakan om sig. Just nu känns kylan långt borta, men det är bara att kolla prognosen innan man lägger sig. Krya på dig! Kram (jag har precis klippt gräset för första gången och du kan säkert få ihop till en snöboll....=)

Nilla sa...

Men så tråkigt med utslag och sämre mående. Kram