måndag, maj 22, 2017

Promenad, sammanfattning och inbillningsfrisk hund


I fredags bloggade jag om att jag äntligen kommit fram till Hjo,
nu är ju min vecka från söndag till lördag 
- eftersom jag påbörjade mitt Må Bra 2017 1 januari -
 som var en söndag,
så jag har ju faktiskt gått en bit längre än de 1922km, 
som jag då i fredags hade gått/bloggade om.

Fredagens promenad

 



 Den huvudlösa hunden...







 

 

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

Vecka 4,  20.16 km 

Vecka 5,  19.57km

Vecka 6,  15.7km 

  Vecka 7,  18.36km 

Vecka 8,  2.90km

Vecka 9,  2.25km 

Vecka 10,  10.33km

Vecka 11,  10,51km 

Vecka 12,  10,24km

Vecka 13,  24.47km

 

Jag har alltså nu gått sammanlagt 177.6km 

Målet är att till Midsommardagen ha gått 300km

 

  

Lördagens promenad










En sak jag har funderat över senaste veckan är ifall 
veterinären har tagit fel på nått vis,
att Bullen är sjuk å behöver sin medicin det är ju klart,
men jag har svårt att förstå att han typ lever på lånad tid,
sedan mitten av april har Bullen varit otroligt pigg,
ja han har faktiskt varit inbillningsfrisk...
kanske är det inte så att Bullen är döende?

Då vi var till Veterinären i Strömsund då i slutet av april 
och även då jag senare efter det provsvaren kommit pratade med veterinären 
så ville hon jag skulle förstå 
att jag var tvungen att ta ett svårt beslut gällande Bullen,
enligt veterinären fanns det vissa saker jag/vi 
skulle vara uppmärksam på 
och hon sa att jag skulle höra av mig 
om jag ansåg att Bullen mådde sämre.

Men nu vet jag inte... 
som Bullen beter sig nu så skulle nog ingen tro att 
han har en kronisk sjukdom 
och att han typ är svårt sjuk.

Missförstå mig rätt...
jag är glad å nöjd att Bullen verkar må bra,
men jag är orolig och har ångest över det som komma skall.

Hur som haver,
Vi tar en dag i taget. 


 

Jag vet inte varför texten i detta inlägg inte blir som den ska,
trots Standardteckensnitt så blir det allt från Helvetica till Courier.

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Bra jobbat, hur långt har du kvar till mål? :)

Låter klokt och ta en dag i taget med Bullen och njuta av tiden. Och hoppas den blir läääänge!

haha nej, men skall gå och kika in din rabarbebild på en gång, eller ja jag skall svara klart här först.

Det kommer bild på möblerna, har inte hunnit sätta ihop dem ännu, vi var lite trötta när vi hämtat hem dem :)

BP sa...

Äntligen ett inlägg utan minsta spår av snö, bara strålande sol!!!

Kan ingenting om hundar, men om Bullen verkar nöjd och glad så tycker jag att ni absolut ska vänta med ett beslut. Om/när ni upptäcker att han mår sämre igen så är det kanske dags att ta det hatade beslutet, men absolut inte nu när han är inbillningsfrisk!!!

ullie sa...

var är du min vän ?

ja jag förstår att du är orolig för honom det är ju ens barn . men håller verkligen med dej om det .. bara inte att han blir jätte sjuk direkt .. men ja då vet du ju att han varit jätte glad o pigg nu i vartfall . såna beslut är hemska så vänta du vännen inte nu när han e så pigg.

nu verkar snön borta va skönt o jätte fina bilder vännen kramar om <3

znogge sa...

Ta en dag i taget när det Bullen. Så länge han mår bra så finns det ju ingen anledning att fatta något beslut. Ni kommer säkert att märka när det är dags och visst är det en tung tanke...

Kram

Nilla sa...

Det är ju du som känner Bullen bäst och så länge han verkar må bra så behöver du väl inte agera. Men förstår att det är tufft man vill ju sina pälsklingars bästa. Kram

Ama de casa sa...

Vilka härliga, soliga och snöfria bilder :-)

Förstår att oron gnager, men så länge Bullen är pigg och inbillningsfrisk så ska ni passa på att njuta av tillvaron.
Kram!

Ami sa...

Så skönt att Bullen mår bra! Njut och ta en dag i tagen!
Kram

Annie sa...

Åh förstår din känsla .. dem fyrbenta ligger ju varmt om hjärtat :)
Skönt att han mår bra iaf<3

Kramar

Days by Johanna sa...

12 mil kvar, det kommer du fixa till midsommar :)