onsdag, maj 10, 2017

Norrland - lördags bilder


Här kommer dagarna huller om buller... så är det då jag icke riktigt har kontroll 😉
vet inte varför jag just nu har så dåligt ordning på dagarna,
förra veckan hade jag fredag på torsdag å idag var jag osäker på om det var torsdag.
Tydligen är det den där torsdagen som ställer till problem 😏

I morse vaknade jag trött,
höll dessutom inte på att ta mig ur sängen när mobilen larmade,
Frost må vara tunn som en sytråd...
men då han draperar sig över mig... ovanpå mitt täcke,
ja då blir jag liksom fast där jag ligger,
Frost var lite extra kramig idag, han är ju en go å glad hund 💖

Förutom den där tröttheten som fortfarande sitter i,
så har jag ont i halsen, väldans irriterande,
jag är snorig... å min kropp värker,
kanske är det en förkylning på G,
helt ovälkommen i så fall.

Men... mm det finns ett men... och det är att jag nu de senaste dagarna,
ja faktiskt även idag trots de åkommor jag nu klagade över,
känner mig rätt så inbillningsfrisk,
det där sjuk sjukare sjukast skovet har gått över... tack, tack.

Helt jäkla o-kul, ett skov som räckte typ en månad.

Det känns väldans bra att åter igen känna hopp om liv.


Bjuder på ett par fler bilder i kategorin djur & natur.


Lördag 6 maj




 Vi var ute å körde å var en sväng till Torvsele där vitsvanshjort finns i hägn.


Jag sa till J att jag tycker att även vi borde skaffa några skojjiga djur,
eftersom han inte vill ha varken får, lamm eller hönor så kunde vi ju skaffa lamadjur/alpacka,
eller varför inte kameler och giraffer 😊



Sedan stannade vi till å såg två fiskare, ja de pimplade, som satt långt ute på isen,
helt otroligt att isen fortfarande är stabil nog att befinna sig på...

Jag är ju en sån där fegis som helst inte vill vistas ute på isen för långt från land,
jag har ju en fobi att drunkna så is, båtar å vatten är icke min favoritplats.

Blogg100 logotype 
 Det här är inlägg nr 71 till Blogg 100

4 kommentarer:

Days by Johanna sa...

skönt ditt skov är påväg bort, hoppas det dröjer länge innan nästa kommer! Helst skall du slippa det om jag får bestämma. :)

Blev det eurovison eller ett bad? Längtar så tills vi skall renovera badrummet så jag kan få badkar :P

Ama de casa sa...

Skönt att du mår bättre trots att den där dumma förkylningen är där och knackar på... Släpp inte in den!

Mysigt att vakna med en gosig hund :-)

znogge sa...

Då hoppas jag att du får vara inbillningsfrisk riktigt länge nu. Förkylningen kunde dock ge sig iväg direkt tycker jag.

Kram och ha en bra kväll!

Annie sa...

Sv: Ah det vet jag med ;)
Men nu var det ju inte det jag skrev om riktigt, var ju mest i samband med träning ;)

Och man lär äta mycket om man tränar mycket annars orkar man inte, har tränat styrka i flera ;)

Kram