måndag, maj 29, 2017

Lördagens Karate Gradering


I lördags var det då dax för vårens gradering,


Elin var nervös... för tänk om 😟

Egentligen har Elin karate träning två gånger i veckan,
men sedan hösten 2016 då Elin började rida, 
så har hon bara tränat karate en gång i veckan,
för självklart 😏 har hon haft ridlektion samma dag som karate träningen.

Det var ju så här att jag lovade Elin att få börja rida om hon tränade sin brutna arm,
det gjorde ont och Elin ville helst slippa,
då man är barn... även om man är 10 år 
så är det svårt att förstå att om hon inte tränade upp 
styrka å funktion i den brutna armen skulle hon få lida av det resten av sitt liv,
så jag mutade Elin och lovade att om läkaren gav OK stämpel 😉 
skulle hon få börja ta ridlektioner.

Elin ville väl kanske inte riktigt fortsätta med karaten då hennes närmaste vänner slutade,
men med en blandning av hot & muta så fick jag henne att fortsätta att träna.

I alla fall så gick det bra 😊


 









9 kommentarer:

BP sa...

Stort GRATTIS till Elin, som klarade uppgraderingen trots bara halva träningsmängden! Det är mycket duktigt gjort tycker jag! Hon måste verkligen ha talang för Karate!

Bra att du stod på dig (med olika knep) och "tvingade" henne att fortsätta med karate. För även där tränar man väl upp sina armar ser det ut som på bilderna;-)

PS. Hade dock önskat mig en mera skrattande och stolt Elin när hon visade upp diplomet;-) DS.

ullie sa...

va kul stora duktiga pluttan

ja men ja tycker det verkar så mysigt att ni har en så bra relation.
mysigt att ha dem där o kul han kan va me i bland då har nog inte tänkt så mycket på det då han stått me kanske :d

va roligt för hene grattis till jobbet

fin morgon dag min lilla du kramar om

Kattis sa...

Bra jobbbat till Elin och stort grattis till graderingen! Ibland är det inte helt tokigt när mamma vet bäst och mutar lite!☺
sv: daggmask är väl ändå vårtecken det!☺
Kram

znogge sa...

Grattis till duktiga Elin! Verkligen bra jobbat av henne men så har hon också en klok mamma :D

Kram

Nilla sa...

Bra jobbat och grattis till Elin. Förstår att hon var nervös, det är läskigt med gradering :-) kram

"LillaSyster" sa...

Bra gjort Elin!
Du hittar Ramslök på impecta.se (Jag köpte mig två färdiga exemplar på Gotland)
Lycka till med dina pallkragar - härligt att även du får börja i trädgården nu! Kram

Ama de casa sa...

Åh vad duktigt av Elin! Stort GRATTIS till henne :-)

Duktigt av dig också att med lock och pock (och en aning med hot ;-) ) lyckades få henne att träna upp armen ordentligt. Det har hon ju glädje av resten av livet :-)

Ami sa...

Stort grattis till Elin! Så duktig hon är :)
Kram

Days by Johanna sa...

Bra jobbat av Elin och kan tänka mig det är bra träning för hålla igång armen :) Varför måste alla aktivitet ligga samma dag, de kan väl sprida ut det haha..

nej jag kör mest bil, lättast, speciellt med små barn :) precis, vill man inte betala , utnyttja inte tjänsten.. Kanske skulle gå på massage och sen inte betala?