onsdag, maj 24, 2017

Häxan och lejonet, C.S. Lewis serie om landet Narnia

 

Jag läser för Elin


Häxan och lejonet (storpocket) 

Jag har börjat läsa:

Häxan och lejonet, är den andra boken i C.S. Lewis serie om landet Narnia

Elin fick denna bok av sin storasyster C för ett tag sedan,
kommer inte ihåg om det var födelsedag då Elin fyllde 10 eller om det var julen 2015. 

Vi har inte läst bok nr 1 i serien,
jag har faktiskt aldrig läst böckerna om Narnia,
men vi börjar nu med Häxan och Lejonet å ser vad det bär hän.


Blogg100 logotype 

Det här är inlägg nr 85 till Blogg 100

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

Dom böckerna är okända för mig... :-)

nalta norrland sa...

Okända som icke lästa?

BP sa...

Känner till böckerna och tror att det gjordes en film också, men jag har inte läst dom och inte sett filmen heller. Ha det riktigt bra nu med din fina kompis C. Hoppas hon stannar hela helgen:-)

Lapplandsjäntan sa...

Tror svaret på din fråga står på försättsbladet i boken 😊

nalta norrland sa...

Var tvungen å tänka efter vilken fråga jag kunde ha ställt 🤔

Veiken sa...

Ni fortsätter att läsa tillsammans, vilket gör att jag lyfter på hatten, niger och bockar för att ni har så fina stunder - du och Elin! Kram

Days by Johanna sa...

Ja det är inte kul när det blir ett måste, därför vågar jag inte hoppa på en sådan, så modigt gjort av dig. Snart har du fixat det! :)

Annie sa...

Sv: Jo detta är nog garanterat en förkylning med de symtomen jag har. Plus att sambon varit förkyld/legat sjuk i helgen och början av veckan.
Jag har pollen själv nämligen, men lätt variant ..

Kram

znogge sa...

Böckerna är väldigt bra och även filmerna!

Trevlig läsning :D

ullie sa...

tror det va denna barnen kollade på igår det va i vartfall narnia =)
ha ha vännen ja saknar dej bara tycke vi inte hade "pratat" tillräckligt <3
skickar en kram nu natta barn o skriva nytt inlägg här

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Åh ja älskar de böckerna :). Har hela serien här hemma, fyndade alla på en loppis här i stan :)

icaibloggen sa...

Sv: Precis, det är det verkligen!! :) Allt bra med dig? Har du några planer för helgen? kram

Kattis sa...

Inte läst de böckerna men har däremot sett filmerna och dom tycker jag är bra. Så mysigt att ni läser tillsammans tycker jag!☺

Ama de casa sa...

sv: Ja, jag har inte läst dom. Tror inte att jag kommer att göra det heller :-)