lördag, maj 20, 2017

Har roat mig med att till å från under dagen ta en bild med mobilen 😶

 

En helt vanlig lördag



Yes så här mycket var klockan då jag å Frost vaknade,
vi tog oss en liten sovmorgon...


Frost åt frukost innan han gick ut,



Snäll som jag är fixade jag frukost till Elin,
vi är ju lite eljest... Elin äter frukost i tv-rummet framför tv:n,


En kopp kaffe å ett gäng tabletter å en god bok,
å jo... medan Elin äter i tv-rummet sitter jag i köket,
vi är ju liksom lite eljest 😋
Jag har börjat läsa en Maria Wern-bok,
Skymningens barfotabarn.


En svängom med den blå snabeldraken,


Yes ibland gör jag ingenting annat än läser och dricker kaffe 😊


Jag rörde ihop ett gäng muffins,
enligt BP så fikar vi norrlänningar oftare än vad 08orna gör.
jag undrar om det verkligen är så... eller om det är en myt?


Några som gärna fikar är J å hans bror,





En promenad i solen med Bullen,
det är så härligt att gå i solen 😊


Elin har varit ute på språng mest hela dan,
eller rättare sagt så har hon varit ute å cyklat,
Elin å hennes kompis A tog cyklarna å var i väg å köpte glass,


Hm... visst sa jag att jag typ bara läste å drack te hela dagarna 😏


J har mest varit ute hela dan, han fixar å donar,


Jag gjorde Elin glad, hon fick köpa mat på Åsele Grillen 😊
fick Elin bestämma skulle det bli "korvkioskmat" sju dagar i veckan,
men nu är ju den här mamman en trist typ så det blir inte allt för ofta,


Så var det dax för lite tabletter igen...


Visst är "pipparna" där under klockan himla söta?


Elin tog cykeln å trampade i väg hemifrån för tredje gången denna dag,
Elin har cyklat nästan 8 km idag 😊


Som sagt, J har tillbringat stor del av dagen utomhus,


Min favoritställning 😉


När man ser hur ledsen J ser ut där han sitter å stoppar i sig mat, 
så förstår man ju varför Elin vill äta "korvkioskmat" 😏


Mm yes 😊 nu fattar Ni kanske att jag ingenting annat gör än läser, läser...


Bullens medicin, han får ju sina tabletter morgon & kväll,


Frost äter middag 😊



 Blogg100 logotype 
Det här är inlägg nr 81 till Blogg 100

 




Skickat från min iPhone

8 kommentarer:

BP sa...

Det var ett riktigt roligt inlägg! Det finns faktiskt en fotoutmaning som heter EFIT (Ett Foto I Timmen) - kanske nå't för dig.

Kan väl säga som så att du och J då inte näter på varandra då ni verkar ha helt olika intressen - ungefär som maken och jag då;-) Perfekt!!!

Stort tack för länken:-) Har läst så många böcker som utspelar sig i Norrland och hört kompisar som kommer därifrån - å de tycker att kaffe och fika är det viktigaste på hela dagen - gärna fler gånger. Å att man aldrig tackar nej till en kopp kaffe och "dopp" om man är på besök i dina trakter. Så det är "vetenskapligt belagd" med andra ord att man fikar oftare i Norrland;-)

znogge sa...

Kul inlägg och roligt att se din dag. Själv blev jag glatt överraskad av att Husse hade köpt bullar i morse. Inte illa alls att unna sig för en gångs skull!

Kram och god söndag!

Ama de casa sa...

Vilken härlig bildkavalkad från din dag :-)

Hoppas du får en riktigt bra söndag!

Ami sa...

Det blev ett trevligt inlägg från din dag! Och jag gillar ditt fina kakfat :)
Kram

Annie sa...

Kul inlägg! Roligt att få se stunder från din lördag<3

Hoppas du får en fin söndag :)

kram

"LillaSyster" sa...

Aaa alla fikar, men det låter väl bättre att säga att man inte gör det så ofta......
Jag fikar ofta och det står jag för! Muffinsen ser jättegoda ut! Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Åh vilken härlig dag :D. Sen din kopp! Hur fin :)

Nilla sa...

Härligt med massa fika och allrahelst hembakat. Kram