söndag, april 30, 2017

Vad jag läser 2017


En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 
17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)
19.  Sov du lilla videung av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 15)
 20. Häxan av Camilla Läckberg (vecka 17)
21. Orten av Joakim Zander (vecka 17)


Orten 

Nej, jag rekommenderar inte denna bok,
Spänningsroman må så vara... men inte min grej,
tycker faktiskt att boken var tråkig.

CrimeGarden recenserar Orten av Joakim Zander

En av årets starkaste svenska deckare är Joakim Zanders Orten
en thriller som förenar spänning, 
tempo och aktuella frågor med gestalter man som läsare verkligen bryr sig om. 

 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  •  Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 

Sagolunden är en spännande spökhistoria,rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.

 
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn 
Rum 213 är en spännande spökhistoria, 
jag har nu läst klart den för Elin och vi båda gillade den,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.

Ishavspirater (inbunden) 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones


Alla böcker 

  om jag inte skriver 

*Denna ska jag läsa nu*

på denna lista har jag läst.

 

 

Blogg100 logotype
 Det här är inlägg nr 62 till Blogg 100

 

6 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Oj, det låter dramatiskt med hembesök av brandkåren. Hoppas att allt står kvar =) Kram

Annie sa...

Kul att läsa om dina böcker :)
Läsning kan ge så mycket, har fått ljudböcker av karln som jag ska börja lyssna på nån dag ;)

Hoppas din valborg blir bra<3

znogge sa...

Alla böcker är inte guldkorn tyvärr men det är ju bara att ta itu med nästa!

Kram och glad Valborg!

Maria sa...

Visst var Häxan sjukt bra?!?!
Trevlig Valborg eller vad det nu än heter. Glad Valborg? God Valborg?
Andas lugnt ♥

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Men du så tråkigt att den inte var bra :(

BP sa...

Så du gillade inte boken. Det förvånar mig en aning. Men det är klart du har ju inga förorter som heter Rosenborg (Malmö), Rinkeby, Tensta eller Fittja (Stockholm).
Jag gillade boken med sitt annorlunda språkbruk och alla "främmande" ord som jag inte visste att det fanns. Tyckte även om den "realistiska" handlingen.