torsdag, april 06, 2017

Vad jag läser 2017



Alla böcker 

  om jag inte skriver 

*Denna ska jag läsa nu*

på denna lista har jag läst.

 

 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 
13. Den femte årstiden av Mons Kallentoft (vecka 11) 
14. Djävulsdoften av Mons Kallentoft (vecka 12)
15. Alla kan se dig av Anna Jansson (vecka 12)
16. Skuld av Karin Alvtegen (vecka 13) 
17. Personligt av Lee Child (vecka 14)
  18. Den onda viljan av Karin Fossum (vecka 14)


Den onda viljan 

Ännu en helt ny bekantskap, har aldrig förr läst något av Karin Fossum,
måste säga att det var en annorlunda deckare... helt olik vad jag vanligtvis läser.
Boken var oerhört lättläst. Även om jag redan i början visste vem de skyldiga var så lyckades författaren med konststycket att hålla intresset vid liv.

Men jag ska väl inte säga aldrig... 
men jag tror inte att jag kommer att välja denna författare fler gånger,
helt enkelt för jag tyckte boken var tråkig.

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  •   Sagolunden av Sofia Bergting 
Sagolunden  var en spännande spökhistoria,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.
  • LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.  
  •  Rum 213 av Ingelin Angerborn 
Rum 213 var en spännande spökhistoria, 
jag har nu läst klart den för Elin och vi båda gillade den,
rekommenderas som högläsningsbok för 10 - 12 åringar.

 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones


Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 37 till Blogg 100

9 kommentarer:

znogge sa...

Den tänker jag satsa på som högläsningsbok i klassen!

Kram

ullie sa...

åhh åsa jag försöker att inte vara den där gnälliga ullie men ja typ lipar var dag
ja har ont o ortopeden har ingen läkar tid de inväntar o min doktor kan inte skriva en kolpettering till försäkringk så jag får mina pengar ja väntar på . alltså gumman ja ringer VAR dag antingen för att kolla listan till akut läkare på ortopeden då, försäkringkassan om an han skickat in o o nä det har han inte då ringaer jag vårdc Igen o där börjar de typ bli elaka bara för att jag ringer o tjatar men jar har ju varit i kontakt med hans chef Måste jag det igen ?? =( Åh ja orkar inte ! Förlåt vännen men så är det SKIT! var dag

jodå här har felicia oxå börjat sälja men hon fick ihop nästan 300 kr idag första dagen i köpcentrat man får ju offra sej o sitta där lite då så ja vi får väl se i morg skulle syster följa me efter skolan . Behövde elin sälja?

Idag är jag på blogg.se första sida med mina färska frallor så kul ! in och kika och klicka gärna på hjärtat :D
Fin fredag o förlåt gnället ja som alltid försöker va positiv
kramiz fina vän <3

BP sa...

Då litar jag som vanligt på dig:-)

♥ Hanneles bokparadis sa...

är dålig på att göra listor, inte ens inköpslista :)

Ama de casa sa...

Jag tror att jag har läst nån bok av henne i typ förhistorisk tid. Men minns inte ett dugg av den, ifall jag nu har läst nån... :-)

Ha en härlig fredag!

nalta norrland sa...

Utan lista noll koll på vad jag läst 🤔 Minnet är kort då det gäller boktitel å vissa författare som t ex Mons Kallentoft har ju hel serie som heter typ samma lika 😜

Annie sa...

Vad roligt med läsningen! :)

Hoppas att Du får en bra fredag<3

Kram

Therese sa...

Förresten, hur mår Bullen? Förstår att du har det jobbigt och måste tänka igenom vad som är rimligt och blir bäst... hade en ambition att ev titta förbi en snabbis men jag hade handledningsmöte från 09.00 till 15.00 och sedan var det bara att skynda hem å hämta barn... men hoppas kunna svänga förbi framöver! Måste väl till Åsele å kika på valparna vad det lider :-)

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Jag har aldrig läst deckare tror jag :)