måndag, mars 27, 2017

Vecka 5, sammanfattning Må Bra 2017


Helt otroligt, det har redan gått 5 veckor sedan jag påbörjade mitt nya promenad-mål,
det går långsamt fram... men jo YES jag tar mig framåt 😊

Dock blev det ingen promenad varken igår, jo min vecka börjar söndag 😊
Det blir ju så då 1 januari var en söndag och Må Bra 2017 startade då 💗

Inte blev det nån promenad idag inte, detta på grund av väderleken som inte är speciellt skoj... halt, blött och blåsigt.

Förhoppningsvis är det bättre väder i morgon å kanske kan jag ta mig ut... 
utan att riskera livhanken eller lårbenshalsen 😋


 


 En del är mer insnöad än andra 😋





Lördagens promenad, vi var ute å gick alla fem,
yes jo jag vet att vissa av bilderna är suddiga,
däremot vet jag icke varför...

 

I söndags för fyra veckor sedan påbörjade jag mitt nya mål,

jag har tänkt "Vätternrundan..." 😊

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.

 

 

 

 

Hur vida jag kommer att lyckas eller inte... 

jaa det vet man ju aldrig.

 

 

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

Vecka 4,  20.16 km 

Vecka 5,  19.57km

Jag har alltså nu gått sammanlagt 82.84km 

 

 

 illustrerad bankarta VR 2017



Ödeshög 47 km
Hit brukar det gå fort, många som hejar och inte så många backar. 

Tänk på att du fortfarande har 250 km kvar så spar på krafterna.
Ölmstad 83 km
Inte långt kvar till Jönköping och den varma måltiden.


Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 27 till Blogg 100

Skickat från min iPhone

11 kommentarer:

Anonym sa...

vilka härliga bilder

BP sa...

Alltså en sak har jag då märkt (du vet väl att jag är av den extremt observanta sorten;-) ). När du går ensam med en av hundarna blir bilderna nästan alltid skarpa, men när du går med C - eller nu med J och Elin också - blir dom ofta suddiga;-) Overexcited kanske;-)

Fantastiskt jobbat vad gäller promenaderna. Tänkte på dig idag när vi hade 20 plusgrader här. Där hade du njutit för fullt:-)

ullie sa...

men gud oj va snö ni har fortf. söta vovvarna o allt men tja så är det väl ett tag till hos er. Men vännen va rädd om dej ifall det är så halt de måste fixa vägarna lite.
våra barn hade studiedag förra veckan det är för lärarna har en plugg dag

mysigt med lite extra besök

Fin tisdag kramar

Kattis sa...

Håller tummarna för att halkan lugnar ner sig så du hinner få ihop ett par mil även denna vecka!☺
sv: ja så gjorde jag också förut alltid men nu är den bakade varianten ny favorit!☺

The Queenie sa...

Härliga bilder :)

znogge sa...

Du har verkligen kämpat på riktigt bra så jag håller en tumme för att du ska lyckas!
'
Kram

Ama de casa sa...

Klokt av dig att inte gå ut i halkan! Svårt att gå runt den däringa sjön med brutet ben... ;-)

Hoppas det är bättre idag, vädret!

Ami sa...

Oj, så mycket snö ni har!
Men du är en hejare på att promenera! Bra gjort :)
Kram

Nilla sa...

Du kämpar och knatar minsann på du :-) kram

"LillaSyster" sa...

Bra! Snart framme i Jönköping! Då jag läste där 1990-1992 så blev det fredagsfika i Pingstkyrkan som låg granne med skolan - billigt fika för den som läser. Varje fredag en delicatoboll och kaffe! Lyxade till man det extra så köpte man en räksallad med vitlöksdressing på Olles och tog med in och åt på fiket, som sagt de var inte så petiga i kyrkanscafé köpte du bara något så fick du äta medhavd matlåda!
Då vänder du snart och går Vättern upp på andra sidan, då får du stanna i Hjo och äta Röding eller Sik =) Kram

Lapplandsjäntan sa...

Kul att få följa med en sväng på väg runt Vättern 😊 Heja på! Du är så duktig 🤗