söndag, mars 19, 2017

Vecka 4, sammanfattning Må Bra 2017

Promenad fredag

 





 Fredagens promenad mellan 18.00 - 18.45


Helt otroligt, det har redan gått 4 veckor sedan jag påbörjade mitt nya promenad-mål,
det går långsamt fram... men jo YES jag tar mig framåt 😊

Stegräknare... jag som inte har mobilen på mig konstant,
den ligger ju nånstans under den tid jag är inomhus,
men då jag går utanför dörren påklädd 😋 i akt å mening att förflytta mig hemifrån hänger mobilen med 😉 hur som haver så tar jag omkring 5500 - 11000 steg ihop med mobilen en relativt aktiv dag,
de dagar jag typ inte går utanför huset ligger jag på runt 800/1000 steg.

Även denna vecka har det varit ett sämre mående,
mera värk och svårt att sova,
jag vet det låter motsägelsefullt då jag ändå gått så pass långt...
men är man tjurig å vill man gärna försöka nå målet,
ja då är det ju bara å gå, gå, gå...

Ni kommer väl ihåg uttrycket:

Har man tagit faan i båten får man ro honom i land?


Lördagens promenad








Lördagens promenad mellan 18.00 - 18.45

I söndags för fyra veckor sedan påbörjade jag mitt nya mål,

jag har tänkt "Vätternrundan..." 😊

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.

 

 

 

Hur vida jag kommer att lyckas eller inte... 

jaa det vet man ju aldrig.

 

Vecka 1,  8.68 km

Vecka 2,  14.2 km

Vecka 3,  20,23 km

  Vecka 4,  20.16 km 

 

 

(så Jo jag har nu gått 63.27 km från starten)

 

 

 

illustrerad bankarta VR 2017    

Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 19 till Blogg 100

9 kommentarer:

znogge sa...

Imponerande! Du kommer att gå långt :D

Kram

icaibloggen sa...

Sv: Tur jag inte är helt ensam om det iaf ;) Jodå, sovit ganska bra inatt tycker jag nog. Ingen mardröm iaf :)

Tänk om man kunde fått sådana ryck och gå så som du gör :D Kram

Days by Johanna sa...

_Tror utan tvekan att du kommer ta dig i mål! :)

Mor är självklart med i tanke och hjärta! :) Det kommer hon alltid vara.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Fantastiskt att du tar dig runt :D. Toppen du :D

Therese sa...

Hejja dig, tycker du gör det sjukt bra!!! 🤗👏🏻👌🏻💪🏻 Och du kan få kaffe ändå ju! Har ännu inte avslutat boken jag lånat, jobbar på det... kram!

Kattis sa...

Vilket bra mål du satt upp måste jag säga och starkt av dig att kämpa på och gå så långt trots sämre mående under veckan. Fast promenaderna kanske hjälper att tänka på annat också?☺

Ama de casa sa...

Ro? Cykla?? Skulle du inte gå??? ;-)

Jätteduktigt jobbat - det här grejar du!

"LillaSyster" sa...

Du kommer att ta dig runt! Kul att kunna inspirera till lite odling, det kommer säkert växa så att det knakar! Kram

Nilla sa...

Det var inte dåligt med tanke på hur du mår. Kram