måndag, mars 13, 2017

Vecka 3, sammanfattning Må Bra 2017


Sammanfattning av veckan... 

 

Mycket värk och ont i kroppen, en mage som bråkar och väldigt trött.
Ovanligt mycket huvudvärk, vilket jag tror kommer från min nacke.

Att andas... ja jag tränar fortfarande och ja kanske jag har blivit lite bättre på det,
men fortfarande är det inte så jag andas "rätt" utan att tänka,
andas sker enbart genom medveten handling.

Solhälsning, ja jag tycker det blivit lite lättare, jag tror rörelsen är bra,
kanske hjälper det något mot min rygg/höftvärk,
det är skönt att sträcka ut kotorna som annars blir mest hoptryckta.

Bättre hållning, jaa jag önskar jag kunde säga att jag lyckas,
tyvärr... fortfarande hållning som en hösäck... metkrok eller ja vad som helst typ 😞

Jag knaprar fortfarande allt för många värkisar (Citodon + Alvedon, Paraflex) vilket påverkar min mage negativt och gör troligtvis att jag därför mår sämre, jag misstänker att jag fått en släng av magkatarr på grund av mina värktabletter.


OBS!! Jag tar inte fler värkisar än ordinerat av läkare,
men jag tar allt för många jämfört med tidigare.


Bilder, lördag








 

I söndags för tre veckor sedan påbörjade jag mitt nya mål,

jag har tänkt Vätternrundan... 😊

ett cykellopp, men jag har alltså tänkt gå sträckan 30 mil,

med start 19 februari och målgång 25 juni.

 

 

 

Hur vida jag kommer att lyckas eller inte... 

jaa det vet man ju aldrig.

 

Vecka 1, jag klarade bara av att gå 8.68 km

Vecka 2, det blev lite längre denna vecka 14.2 km

Vecka 3, jaa det blev ett par km längre än förra veckan 20,23 km

så YES jag har hittills tagit mig 43,11 km (Ödeshög 43 km från start) 

 

illustrerad bankarta VR 2017   



Blogg100 logotype
Det här är mitt trettonde inlägg till Blogg 100

11 kommentarer:

Therese sa...

Ha ha jo det var kaffe i och jag var beredd på det värsta, men det måste ha varit helt syresätta för inget mögel eller dålig lukt, bara kallt kaffe! Är dock glad att jag inte hade oboy i den... 😂😝 kram

ullie sa...

åhh va tråkigt att du inte mår bra vännen det är nackdelen med våra starka tabletter magen
hoppas elins går över är nog som du sa hoppas vi

ta det i en takt som du orkar o gå

va räddom dej vännen kramar

"LillaSyster" sa...

Ibland är vägen till målet viktigare än själva målet. Du är ju inte kvar i Motala så det går ju framåt, även om du nog är en smula otålig och önskar att du var lite längre fram. Ta hand om den bråkande kroppen i första hand =) Kram

BP sa...

Vilken fantastisk promenadökning förra veckan! Helt otroligt, å det trots att du mådde sämre! Eloge! Å att stanna i Ödeshög är inte alls fel. Världens mysigaste ställe faktiskt. Mycket vackert dessutom;-)

BP sa...

Svar: Glöm det! Jag missade att du redan lagt in Blogg 100 i din blogglista. Så glöm min kommentar;-)

Ama de casa sa...

Trist med måendet, men du är verkligen tapper och kämpar på starkt där runt sjön :-)

Therese sa...

Här har jag vägrat värktabletter några månader då magen pajade och jag ändå hade ont. Försöker hantera det men tankens kraft med varierat utslag. Men sömn och motion är viktiga nycklar. Jag har nu lagt mig för natten 20.00 för att samla ihop lite sömn så jag fixar morgondagen... kämpa på!!!!

Nilla sa...

Kanske inte konstigt om magen bråkar när du är tvungen att ta värkisar. De är ju inte precis snälla mot magen. Kram

ullie sa...

nää vännen inget me nöter mandel det är daim mjölk choklad o man kan ha vanlig mjölkchoklad eller vilken smak man vill någon hade gjort dem med japp så du kan äta
massa socker sirap o onyttigt ha ha

ullie sa...

de är så lätta glömde ja säga bara röra ihop o knåda ut det som är att man inte alltid har en choklad kaka hemma de har en tendens att ta slut

Trollet sa...

Vilken rolig utmaning! Tråkigt med värken bara