onsdag, mars 29, 2017

Onsdagens träning Må Bra 2017

Onsdag och Må Bra 2017 tips



Har fått lite idéer att fortsätta min fysiska träning med... 
ett tillägg till Solhälsningen (på mitt vis) 
samt träningen att Andas.





Jag vet inte riktigt om jag törs berätta det här...
senaste dagarna under snart en vecka,
har jag haft mycket mindre värk mot normalt,
helt otroligt 👍

Först "försvann" mitt rygg/höft onda,
plötsligt kunde jag röra mig på ett helt annat vis,
då hade jag ont i mina ben,
benvärk främst från knäna å ner i fötterna.

Igår tisdag sms:ade jag C och berättade:
att YES plötsligt har jag mindre värk även i mina ben och fötter,
😊 alltså fatta känslan...
att levt på en 7, 8, 9 på en 10 graderad skala av värk typ senaste 15/20 åren,
och plötsligt, bara så där... ligger det omkring en 2, 3 och livet känns overkligt 😏

Nu har jag ont/värk på vissa punkter,
som t ex den där upphakningen i bröstryggen som "kommer och går",
fortfarande värker mina fötter och fotleder, främst kvällar och nätter,
fötterna gör mer ont "barfota" än med skor, därför funkar det att gå mina promenader.

Nu hoppas jag ju verkligen att värken håller sig på hanterbar grad
och att jag får njuta lite till innan det återgår till det normala tillståndet.

Joo Yes jag törs inte tro att det är något som kommer att hålla i sig något längre tag.

Min teori är att det är "Solhälsning" på mitt vis som på nått vis har fått kroppen att må bättre.


Skickat från min iPhone

7 kommentarer:

Ama de casa sa...

Åh vad kul att höra att du mår bättre nu! SKÖNT!!!

Du kanske skulle skaffa några sköna inneskor också? Ifall du nu mår ännu bättre då.

Stor KRAM till dig!

"LillaSyster" sa...

=) Toppen, jag har samma tanke som Ama - använd inneskor. Kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Men du så underbart att du haft mindre värk <3. Hoppas det fortsätter så för dig :)

BP sa...

Det var då ett riktigt gladinlägg! Låter härligt att du äntligen mår så mycket bättre! Å det är du såååååååå värt, så som du har kämpat. Inneskor it is!

znogge sa...

Så härligt att höra att du har mindre värk! Hoppas att dina promenader kan leda till en långsiktig förbättring. Kanske ett par bekväma inneskor skulle vara en idé?

Kram

Lapplandsjäntan sa...

Snacka om att Må Bra 2017 börjar arta sig! 😁💖

Annie sa...

Kul att läsa att du mår bättre!
Träning och rörelse kan göra mycket, till det bättre :)

Hoppas det håller i sig! :)

Sv: Oj vad kallt .. här har vi haft plusgrader iaf. I måndags var det verkligen vår med plus 14 ;)

Kram