torsdag, mars 30, 2017

Onsdagens Bllen promenad


Igår eftermiddag så gick jag en promenad med Bullen inne på samhället 
innan jag mötte Elin utanför skolan då hon slutade,
vanligtvis är onsdag vår biblioteksdag... men inte igår,
biblioteket var nämligen stängt eftersom de byter datasystem .

Bullen promenad Onsdag

 









 
Hemma på vår gård

Då J körde till Vännäs i tisdags efter det vi ätit middag och igår onsdag hann vara både i Umeå och Skellefteå gjorde vi en "När katten är borta dansar råttorna på bordet" 😊

Vi var till mina föräldrar/morfar & mormor å blev bjudna på middag 😋

Yes jag är så jäkla hemsk att jag tigger till mig middagsinbjudan av min mor då J åker bort.

Men det var ju faktiskt så här att om J inte varit borta två kvällar så hade jag inte behövt skrapa framrutan på Volvon två morgnar,  så egentligen är det ju hans fel 😏

Nåväl, gjort är gjort å inte lönt att gråta över spilld mjölk eller hur det nu var 😊

I morgon är det fredag...


9 kommentarer:

Lapplandsjäntan sa...

Beställer varmare grader till i helgen 😋🌞

Svar, Jo jag saknar också bilder från Gotthards men var alldeles för upptagen med att "bara vara" för att komma ihåg att fota 🙈
Salig röra och Kronan låter som en fin idé!

BP sa...

Det kallas för "våldgästa" i fall att du undrar. Smart! Å din mamma älskar nog att bjuda dig och Elin. Å du slapp servera "skräpmat" också, för jag är helt övertygad om att din mamma bjöd på "riktig" mat som varken innehöll chips, pommes frites eller fiskpinnar;-)

"LillaSyster" sa...

Mammaskök är ju bäst! Och jag tror hon tycker om att pyssla om dig och Elin då J är på sina uppdrag. (Men du borde kunna stoppa i motorvärmarsladden själv! Eller har ni något komplicerat system? Jag har bara en liten förlängningssladd kopplad till timer) Nä, nu mot vaccinationscentralen kl. 7,15 dags för sista grundomgången av TBE sprutan, sen är det nog 3år till påfyllnadssprutan. Jag som inte gillar sprutor, men jag gillar dem bättre än att riskera livhanken pga ett fästingbett. Visst det tar inte mot borrelia, men det tar den värsta skiten man kan råka ut för av att vistas ute. Ha en bra fredag! Kram

nalta norrland sa...

svar Ha ha jo nog kan jag stoppa i en kontakt alltid ;-) så nää jag skyller på J fastän det är min egen lathet... eller jag sköt upp det till jag glömde.

Fästingar är lömska djur, fullproppade med sjukdom så jag förstår Du vaccinerar Dig, det skulle jag oxå göra trots min spruträdsla ifall vi hade det problemet.

Nu har jag än aldrig sett någon fästing här, men det lär ju komma hit oxå, med dessa milda vintrar/klimatförändringar.

kram

znogge sa...

Det passade väl alldeles utmärkt att ni bjöd hem er till dina föräldrar! Nytta med nöje helt enkelt ;-)

Trevlig fredag!

Kram

Ama de casa sa...

Jag tycker det var en win-win - mamsen vill säkert bjuda på mat och båda vill såklart träffa er också :-)

Ami sa...

Det kan väl vara mysigt med middag och mys hos mamma ibland :)
Kram

Nilla sa...

Det är väl trevligt att passa på att äta hos föräldrarna när J är borta :-) kram

Annie sa...

Tycker det var passande att ni vart bjudna på mat :) mysigt :)
Det gjorde ni rätt i ;)
Fina bilder också :)

Hoppas Din fredag blir bra<3

Kram