onsdag, mars 08, 2017

Onsdag idag, hela dan


Idag onsdag har det varit en sämre dag,
jaa jag borde väl icke klaga då jag haft ett par finfina dagar...
men trots de bra dagarna så då när det blir sämre, mer värk och dåligt mående,
jaa då är det svårt att känna sig riktigt glad.

Jag började få mer värk och svårt att röra mig redan igår kväll,
i kombination med trötthet och en diffus känsla av att vara sjuk... att nånting var fel.

Under natten har jag mått sämre,
kroppen har värk och ryggen har gjort ont, ont.

Det är svårt att sova då jag vaknar av att någon del av mig värker.

Nå väl... det hade kunnat varit värre.

Delar med mig bilder från måndagens promenader.

Måndag 6 mars 2017


 Kaffestugan, Hembygdsområdet,
 Sjukstugan,

 Kulturhuset,



 Ett av de fina gamla hus som finns kvar i Åsele,




 Turistbyrån och infart mot centrum,

 till vänster Åsele Wärdshus, 
det som fram till i slutet av februari varit ett 
asylboende i Bert Karlssons bolag Jokarjo AB regi


 Lapgubben,  ja han står där å vaktar...

 Biblioteket, jaa det behövs väl ingen närmare presentation,
här hänger jag å Elin minst en eftermiddag i veckan,


 Som synes en rätt tom parkering framför ICA,
måndag förmiddag verkar inte vara den dag då folk handlar,
minus 16 grader kyligt,
sol och blå himmel.


Frost promenad







Jo men YES, två promenader på en å samma dag blev det i måndags.

Men idag onsdag har jag icke varit ut på nån promenad,
de gånger jag varit utanför dörren har jag kört bil dit jag ska.

Idag har vädret varit mindre skoj,
kallsnö å kyligt,
men vi har dock sett solen om än gömd bakom molnen.

Jag å Elin har haft tur att bli bjudna på lunch hos mina föräldrar/morfar & mormor.

J har varit till Universitets Sjukhuset i Umeå så han var icke hemma.



9 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Första bilden på Frost är ju bara för härlig, han ser ut som han medverkar i en Disneyfilm! -16 inte lustigt om det är tomt på parkeringen och inte lustigt om kroppen värker mer. Jag hoppas att du mår bättre snart igen. Kram

BP sa...

Precis som LillaSyster älskar jag den första bilden med Frost som kliar sig bakom örat - ett höjdarfoto. Sedan gillar jag din sightseeing tur runt Åsele. Ni må ha mindre än 3 000 invånare, men ni har ett Kulturhus (det har inte Täby med sina 70 000 invånare), ett bibliotek, en sjukstuga, en turistbyrå (det har inte Täby heller), ett Wärdshus (inte det heller här) och Lappgubben (som vi av förklarliga skäl inte heller har).

Tycker Åsele verkar vara ett otroligt fint och välskött samhälle. Dessutom var vägarna plogade, vilket man inte kan säga att Täby kommun har gjort den här gången... heller.

Att du sedan bjöd på strålande vårvinterväder och fina bilder gör ju inte saken sämre precis.

Det här inlägget hade varit ett riktigt toppen inlägg om det inte var för ditt försämrade mående. Men jag är glad att du åtminstone kunde njuta av några riktigt bra dagar. Hoppas att dessa snart är tillbaka. Håller tummarna!

BP sa...

Svar: Läste precis på Instagram att Norrtåg inställde sin tågtrafik på grund av ymmigt snöfall idag. Kunde inte låta bli att skratta här. Tänkte på din "färska" kommentar och att ni vanligtvis klarar er från de missöden som vi nollåttor har i trafiken så fort det kommer "lite" snö. Bra att du skrev "vanligtvis":-))))) Undantag från regler måste ju finnas.

Vet inte hur det är i Åsele, men i Luleå är kollektivtrafiken så gott som obefintlig - enligt en fotobloggare som jag följde förut. Å då är det ju himla svårt att hamna i diket med bussar som inte finns;-)

Bussarna här har sommardäck, vilket är ett väldigt dåligt skämt. Det är snåla Arriva som anser att sommardäck duger även under vintern. Men efter vinterns fadäser har företaget åtminstone utrustat bussar som behövde nya däck med allround däck. De som inte behövde nya däck - ja, det är dom som hamnar i diket...

ullie sa...

Måste säga att det är jätte fina bilder vännen trots ja inte gillar snö he he

usch vännen det är skit me oss <3 hoppas du blir bättre det är ofta så me mej oxå så ja känner någon bicill i kroppen det slår liksom till o ut allt på nåt sätt

nä du ja har tappat allt så ledsen o besviken men måste kämpa på ju men nu vilar ja mest
kramar fina o bli bättre nu då kramiz o natti

Ama de casa sa...

Haha! Frost är bara för härligt bra på att posera framför kameran :-)

Fina bilder hemmifrån dina trakter :-)

Hoppas du mår bättre igen nu!

Therese sa...

Idag tänker jag vara ledig med barnen... så vi får se vad vi hittar på... en sen frukost bör det iaf snart bli ;-p och jo, vet att de var på UL, så nu får vi bara hoppas det blir hanhundar och inte tikar, för här är bara en hanhund aktuell. Önskar dig en fin torsdag 💕

Annie sa...

Ja det blir ju jobbigt när man fått känt sig lite bättre och sen få mer värk o smärta igen-det är tufft :/

Hoppas din torsdag kan få bli lite bättre :)

Många kramar*

znogge sa...

Hoppas att det bara är en tillfällig svacka i måendet så att det blir bättre dagar igen. Mysigt och trevligt med lunch hos dina föräldrar nu när Elin har lov.

Kram och ha en bra torsdag!

Lapplandsjäntan sa...

Nu har jag läst ikapp från början till "slut" !

Hoppas ni har en fin onsdag :-) kram!