torsdag, mars 09, 2017

Idag är det torsdag


Tyvärr... nä, mitt mående är icke bra,
vet inte riktigt varför... skyller på lågtryck, jag är ju extremt väderkänslig,
högtryck, vare sig det betyder minus 20 eller plus 20 spelar ingen roll,
jag mår bäst då det är högtryck... gärna sol å blå himmel 😊

Igår kväll började jag må riktigt rejält dåligt,
tänkte först... "det går över, det går över"... tyvärr inte 😞

Från typ 21.30 till 4 tiden i natt så hade jag nån form av magsjuka,
ja jag får ju typ magsjuka då min kropp bråkar,
det är typ som om när det blir för mycket, när det berömda glaset rinner över,
ja då blir det nån allmän sjukdomsreaktion,
det räcker typ inte med värk som faan å bråkig kropp,
magen börjar bråka å plötsligt sitter jag där på toa med huvudet i en hink.

Helt jäkla O-kul 😝

Meen om jag ska se det positiva så är det just pga detta jag är sjukskriven,
svårt att kunna jobba då mitt mående är helt oberäkneligt, 
jag har ju nu senaste halvåret mått bättre,
det har varit färre och kortare skov,
men som sagt... det finns ju en anledning till att jag får sjukersättning.

Egentligen hade jag ju tänkt fokusera på "Må Bra 2017",
men jag känner att eftersom min blogg är en sorts dagbok eller hur jag ska säga...
det blir fel om jag inte tar med allt,
svårt att gå tillbaka senare å fundera på hur mådde jag då?

I kontakt med Sjukstugan, läkare etc har jag ju kunnat kolla upp via bloggen hur jag mår, 
nu jämfört med förra året samma tid
och vad har jag gjort för framsteg eller har jag blivit sämre.

Sådant som är svårt att komma ihåg om man inte skriver upp.

Hittills idag har jag inte gjort något... jag gick i pyjamas till strax före kl 13,
jag skulle köra Elin till dagens aktivitet kl 13, 
så det kändes som en bra ide att få på kläder till dess, 
även om jag kör henne till skolan på morgonen klädd i pyjamas, 
så kan jag väl försöka vara påklädd då det är mitt på dan 😉

Sportlov betyder aktiviteter om Ni frågar Elin 😊

Slänger in ett gäng bilder från i tisdags...

Tisdagens promenader


 På väg framåt...


 Jag gillar detta hus,
det står vid Stallet, jag vet inte om det används till något,



 Vädret kan vi ju inte klaga över...

Gick förbi denna "valp" på väg till mina föräldrars hus,
En "valp" är en terrängbil använd av militären.

Denna tisdag hade jag lämnat Elin på Simhallen kl 12 
och lämnade bilen där på parkeringen,
jag tänkte slå två flugor på en smäll...

Så först gick jag en promenad med Bullen i det fina vårvintervädret och YES jag njöt 😍
avslutade första delen av promenaden hemma hos mina föräldrar där jag drack kaffe.

Bullen och min mor

Efter en stunds samvaro med mina föräldrar så gick jag och Bullen tillbaka,
ja vi var ju tvungen att gå till badhuset för att hämta bilen på parkeringen.

 
Mina föräldrars hus,

 
Direkt efter jag tog denna bild fick jag sällskap på promenaden av en vän,
så det blev inte fler bilder tagna förrän vi skildes åt inne på samhället.

 
Här är vi nästan på väg hem... fast vi är ju på väg till bilen på parkeringen,

En vårglad Bullen 💖

Eftersom vädret nu gav mig extra energi blev det även en Frost promenad 😊

Promenad med Frost






Klockan var runt 17tiden och solen är på väg ner,
jag är glad att det börjar bli allt ljusare och dagarna blir längre.

Så lite "Må Bra 2017" blev det ändå i detta "sjukdoms och klagan" inlägg.

Jag försöker verkligen fokusera på det positiva.

6 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Du skulle behöva en resa till sol och värme med ljumma bad. Rätt av Elin att vara aktiv på sportlovet =) Här har snön som kom i helgen/ början på veckan smält bort igen, solen tittade fram en kort stund. Nu ska jag ta tag i stryktvätten. Ha en bra kväll. Kram

Kattis sa...

Så trist med magsjuka sådär när kroppen mår dåligt...går det inte att få till någon form av rehabresa till en plats med väder som får dig att må bättre?
Helt rätt med aktiviteter på lovet och härliga bilder från promenaderna!☺

Days by Johanna sa...

Hoppas du får en bättre natt i natt :)

Och huset var verkligen fint, hoppas det används, för fint för bara stå :) annars kan du köpa det så kan vi ha det som sommarstuga! haha

BP sa...

Håller helt med Johannas kommentar - både första och andra stycket.
Åsså lärde jag mig nå't nytt igen - valpen som används av militären. Aldrig hört talas om.
Kul att man alltid lär sig nå't nytt i blogglandia:-)

Maria sa...

Det känns som om du hittar kraft i dina promenader och i att fotografera - det är ju toppen! All energi är ju välkommen ♥ Hoppas att du får en lugnare natt i natt.
Andas lugnt ♥

Nilla sa...

Bara för att man fokuserar på att må bra betyder det ju inte att allt det dåliga försvinner. Kram