fredag, mars 10, 2017

Hemma på vår gård, där står en gammal ford


Jag fick en kommentar på mitt föregående traktorinlägg som inspirerade mig 😊

Schysst, då kan ni ju passa på att gräva lite... 


Hemma på vår gård fredag 10 mars 2017


 En snödriva... troligtvis blir den kvar till i mitten av maj 😋
jag tror icke vi har snöfritt förrän tidigast 10 maj...

 Trädäcket är mer ett snödäck och sparkarna är icke använda sedan det snöade sist,



 Om jag nu skulle ha ett växthus/trädgårdsland så borde det kanske vara här någonstans,
alltså ner mot den fd ladugården... 

 

J har fått hem sin traktor,
nu får vi hålla tummarna å hoppas den inte ramlar sönder närmaste veckorna,
någon garanti finns tydligen inte då man köper en gammal traktor,
att traktorfirman körde med vilseledande uppgifter och i princip ljög 
har tydligen ingen betydelse, "i befintligt skick" anser försäljaren.

Men det är helt galet att behöva kosta på reparation av en nyinköpt traktor,
speciellt när felet nu var något försäljaren sagt var helt utan problem.

Nu kommer traktorn från södra Sverige så det var ju svårt att kolla upp den innan köp,
och visst borde man kunna tro på försäljaren, det är ju en firma,
inte någon privatperson eller liknande.

Blogg100 logotype
Det här är mitt tionde inlägg till Blogg 100
Regler för Blogg100
  • Blogg100 startar onsdagen den 1 mars 2017  
(men det går bra att hoppa på utmaningen även senare).
  • Varje dag, 100 dagar i rad
måste minst ett nytt inlägg publiceras på din egen blogg

6 kommentarer:

Veiken sa...

Vackra bilder, men hujedamig så mycket snö ni har!
Man säljer väl inte trasiga saker om man är seriös??!! Kram

Annie sa...

Helt underbara bilder! så vackert med snön ;)
Erat hus är så fint :) är det rött? :)

Hoppas du haft en skaplig dag :)
Min har varit bra ;)

Ha en fin kväll<3

icaibloggen sa...

Sv: Tack vännen! Det är min kp som gör att jag går upp så tidigt på promenad, annars hade jag ALDRIG fått för mig det ;) hihi Är egentligen ingen morgon människa heller ;)

Jobbigt att du har det så på morgonen, lider med dig!!

Hoppas traktorn kommer hålla nu, tråkigt om den går sönder när ni precis köpt den!

Hoppas du har en bra fredags kväll! Kram <3

icaibloggen sa...

Förlåt missade att svara på en kommentar ;) Jag lyckades somna till slut, men råka trycka av morgon larmet så blev lite sen med medicinen, men kroppen behövde nog sova :)

Hur mår du? Kram

BP sa...

Herregud såååååå mycket snö. Ska genast sluta klaga om mängderna vi har fått. Så det där med grävandet som kommentatorn föreslog lär nog få anstå till efter 10 maj;-)

Vilket härlig väder ni har - trots snön alltså:-)

Lena i Wales sa...

Vad roligt att få se lite från er gård. Snö till maj, oj,oj!!! Men så vackert.
Fint hus också.
Hoppas allt går bra med traktorn. Min man blir grön av avund över att ha en traktor!
Ha en fin helg!