lördag, mars 25, 2017

Gårdagen Fredag igår


 Igår på Sjukhuset i Lycksele så tillbringade jag tid på biblioteket

 

Sjukhuset i Lycksele har ett bra sortiment,
finns en hel del olika tidningar att välja bland.

Gårdagens Sjukhusbesök avlöpte rätt så planenligt,
nu får vi se vad som händer här framöver...
om jag förstått rätt så kommer mamma att få en ny tid för återbesök om en 14dagar/en månad beroende på hur hon reagerar på det som blev gjort igår.

Förutom Sjukhusbesöket hann vi fika,
jag fick min obligatoriska räkmacka...
det är min "belöning" för att jag skjutsar 😋

Sedan blev det lite shopping,
så klart då vi nu var i "Lapp-Stockholm" 😉

Lycksele kallas "Lappstockholm" och marknadsför sig som "staden i Lappland"
med hänvisning till det faktum att orten dels var Lapplands första stad
men också att orten tidigt blev en viktig mötesplats.

Kolla in den fina orkidén, den fanns på en blomsteraffär,
dock fick den icke följa med hem...
anledningen är att jag aldrig får en orkidé att överleva,
å för 300:- kan jag köpa nått mer hållbarare blomster.

YES jag erkänner,
det var enbart för färgen jag hade tänkt eventuellt låta blomman få följa med hem 😊


Då vi kom hem så efter det jag fått kaffe så tog jag med Elin å drog runt ett varv runt samhället,
snöblandat regn å bister vind omslöt oss...
så jo men YES vi var hemma typ 30 minuter senare.

Elin hann med att köpa varma chips så hon var ju nöjd.


Till middag blev det våfflor med vispgrädde å jordgubbssylt.








Senare, typ en timme efter det vi ätit upp sista våffelsmulan så kom då Js dotter.

Idag lördag så har vi en del inplanerat...
dessutom planerar vi ett biobesök nästa helg.

Skickat från min iPhone


Blogg100 logotype
Det här är inlägg nr 25 till Blogg 100

6 kommentarer:

znogge sa...

Orkidén var verkligen vacker men 300 kronor hade jag inte heller betalat. Min smärtgräns går vid halva den summan. Mysigt med J:s dotter på besök. Fortfarande har vi inget våffeljärn trots att jag pratar om det varje år. Hoppas det blir positiva besked för din mamma.

Kram

"LillaSyster" sa...

Härliga snurror du fotat!
Medan du traska runt i snöslask så stod jag och lyssnade och tittade på en humla och strax efter fick jag se årets första fjäril. Ha nu en bra eftermiddag. Kram

Anonym sa...

Orkidér är ingenting för mej. Har fått flera i present,
men när blommorna vissnar, blir det aldrig flera; men gröna
tjocka blad är ju alltid NÅNting at njuta av. Skulle aldrig
köpa en iaf.

Ruth i Virginia

BP sa...

Så glad att jag inte är ensam om att inte lyckas med att få orkidéer att överleva - ja, längre än en vecka eller så. Har aldrig köpt en själv, men vi har fått dom i present många gånger (precis som Ruth alltså). Rekordlång livslängd på en "miniorkidé" var tre veckor. Så var den död...

Våffeldagen var det ju idag - så ni "firade" en dag tidigare;-)

Hoppas nu att "det som blev gjort igår(??????) resulterar i nå't riktigt positivt för din mamma. Det förtjänar hon och du.

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera även lärare & doula ★ sa...

Lapp-Stockholm vad står det för? :-p
Mums för räksmörgås :D

Ama de casa sa...

Hoppas din mamma reagerar på rätt sätt så att återbesöket inte behövs så snart.

Din belöning var verkligen inte fel :-)

Jag lyckades döda mina senaste orkidéer på rekordtid. Ingen jättebra idé att ställa ut dom jag fick av grannen i direkt solsken på terrassen. Jag hann nästan bara vända ryggen till så var både blommor och blad bruna... :-D