söndag, mars 12, 2017

En bok i veckan/Vad jag läser 2017



Är så jäkla trött idag, känner mig lite urladdad och opåslagen,
så då jag plötsligt upptäckte att jag än en gång denna vecka missade
Blogg 100 tänkte jag först...
jag "hoppar" å tar det i morgon,
men nää det har jag ju icke samvete till,
det är inte så jag gör,
har jag nu tagit faan i båten...
ja då är det bara å ro.

Så himla tur alltså att jag precis nyss läste ut min bok å då kan göra ett Blogg 100 inlägg.


 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 
12. Som en drömbild av Nora Roberts (vecka 10) SPORTLOV 

Vad jag läser för Elin 2017

 

Julmysteriet av Gaarder, Jostein
Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  Sagolunden av Sofia Bergting
LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.



 Just nu läser jag en så himla tråkig bok för Elin,
en älvbok... ja det är väl kanske feer å inte älvor,
men typ sak samma 😉

Den nya fen av Titania Woods 

Den nya fen


 

Övrigt jag läser...

21 dagar till ett lättare och friskare liv av Karin Björkegren Jones



Blogg100 logotype
Det här är mitt tolfte inlägg till Blogg 100


Vad innebär uttrycket Har man tagit faan i båten får man ro honom i land?

Svar: Att man måste slutföra sådant som man påbörjat

5 kommentarer:

BP sa...

Du kunde ha gjort det aningen lättare för dig om man säger så då:
Gör som jag och lägg upp Blogg 100 loggam som gadget. Då har du länkat för hela "serien". Å om du glömmer att "släcka" loggan som jag brukar göra så finns den där i flera år framöver och uppdaterar sig själv;-)

BP sa...

Oooops! Det är ju lite sent. Läggdags kanske för min del. Såg att du gjort ungefär det jag s i föregående kommentar, men inte riktigt;-)

icaibloggen sa...

Sv: Ja det var kul med kalas, glädjen i barns ögon när dem får öppna paket är så härlig :)

Känns som jag har "kommit ikapp" med sömnen lite nu, hoppas jag iaf! Snart dags att sova igen :)

Hoppas du har haft en härlig helg! Kram

znogge sa...

Så är det bara! Ett kraftfullt uttruck som säger mycket. Hoppas många spännande böcker väntar runt hörnet....

Kram och ha en bra dag!

Ama de casa sa...

Lite jobbigt med tvångsbloggning kan jag tycka. Det ska vara roligt, och inget tvång. Det är därför jag inte hoppar på den där utmaningen.

I och för sig kollade jag upp det hela och senast jag hade en bloggfri dag var i september 2014. Det var då orkanen Odile slog till och lämnade oss totalt kontaktlösa mot omvärlden i tre dygn. Ingen el, inget vatten, ingen telefon, och självfallet inget internet... :-)