söndag, mars 12, 2017

Det blev lila đŸ€Ł

Idag söndag har jag gjort mycket lite... eller nÀÀ jag ha vÀl typ gjort
det jag varit mer eller mindre tvungen att göra...
tvungen och dÀrför att jag tidigare lovat.

Idag söndag har det varit en sÀmre dag,
ja nu kommer de dÀr sÀmre dagarna som pÄ ett rullband,
jag hinner knappt kÀnna lust att leva
innan det kommer en ny smocka i form av sÀmre mÄende.

Men, jaa... 

mars 2017

Jag lovade Elin tidigare att jag skulle fÀrga hennes hÄr under Sportlovet,
dÄ löften Àr till att hÄllas sÄ blev det ett fÀrgbad för Elin idag...
eller ja för hennes hĂ„r, delvis 😋

Förra Äret sÄ fick ju Elin gÄ till frissan Ä fÀrga hÄret,
det blev ju inte riktigt som vi tÀnkt oss,
fÀrgen tvÀttades ut snabbt och typ försvann efter nÄn vecka,
vilket det nu inte skulle ha gjort... det kostade ju drygt 1000:-
dĂ„ kĂ€nns det ju som om fĂ€rgen skulle sitta i lite lĂ€ngre Ă€n 14 dagar 😟

Men vi fĂ„r vĂ€l se hur det blir nu, om inte annat sĂ„ var det ju sĂ„ mycket billigare 😊


mars 2016

Förutom att jag har fÀrgat Elins hÄr
- ser Ni hur mycket hennes hĂ„r vuxit pĂ„ ett Ă„r, snacka om ogrĂ€s 😊
sÄ har jag stÀdat kattlÄdan Ä dammsugit,
det dÀr att stÀda kattlÄdan Àr absolut inte det mest roliga jag gör...
men nu sÄ har vi kattlÄda just för bekvÀmlighet,
vi behöver inte bry oss om vÄr lilla Fru Katt Àr inne eller inte
Ä om vi Àr hemifrÄn lÀngre tag sÄ klarar hon sig finfint.

Sedan har jag Ä Elin varit ner till mina förÀldrar/morfar & mormor
Ä visat upp resultatet av hÄrfÀrgning,
vi har druckit kaffe Ä jag har suttit Ä pratat, lyssnat pÄ min far...
jag tror han behöver mina besök, att bara fÄ sitta Ä prata om allt Ä ingenting,
kÀnna sig delaktig - om Àn pÄ avstÄnd -
Àven om min far nu inte mÄr helt okey Ä ibland sÀger konstiga saker
sĂ„ bryr han sig mycket om mig Ă„ Elin 💖



Skickat från min iPhone

10 kommentarer:

znogge sa...

Bra att du kunde fĂ€rga Elins hĂ„r sjĂ€lv. Även om din far inte mĂ„r helt som han ska sĂ„ uppskattar han sĂ€kert era besök.

Kram och trevlig kvÀll!

Kattis sa...

Klart han uppskattar era besök, kan tĂ€nka mig att det Ă€r vĂ€ldigt skönt att fĂ„ prata av sig. Kul att ni kunde fĂ€rga hĂ„ret sjĂ€lva, hoppas det sitter i ett tag nu!☺

sv: Jag bor i GĂ€vle.

BP sa...

HÄret vet jag inte om jag gillar om jag ska vara Àrlig, men det kostade Ätminstone ingen tusenlapp.
Är ingen kattmĂ€nniska Ă„ att rensa en kattlĂ„da lĂ„ter inte ett dugg upphetsande om du frĂ„gar mig.
Tycker det Ă€r sĂ„ fint att du och Elin besöker dina förĂ€ldrar sĂ„ ofta. Är man Ă€ldre som dina förĂ€ldrar sĂ„ piggar ju du och Elin upp dom, speciellt din pappa.
Nu hoppas jag bara att du snart ska mÄ bra igen! HÄller tummarna för det!

Days by Johanna sa...

LÀckert hennes hÄr blev, hoppas det hÄller sig bÀttre denna gÄngen :)

ullie sa...

synd om dej min gumman <3

vi gillade inte lÄten som vann hejade pÄ nano ett spekatkel Àr det ju jippo men ÀndÄ fÄr man kika dÄ man har smÄ skatter

sÄ fin i hÄret bÀttre göra sjÀlv o göra om i fall det inte sitter Àn betala dyrt det gör vi aldrig vi gör sjÀlva

Fin start pÄ veckan kram

★ Orsakullan som blev mamma vid 20, numera Ă€ven lĂ€rare & doula ★ sa...

SÄ snyggt hÄr! MÄste sÀga att jag tycker ert resultat var snyggare Àn frisörens, och förstÄr verkligen att ni gjorde det hemma. KÀnns som rena rÄnet att gÄ till frisören :-p.

Annie sa...

Duktig du Àr som fÀrgar hennes hÄr sjÀlv ;)
Gillar den dÀr bilden ovan pÄ Elins hÄr, sÄ fint och hÀftigt pÄ samma gÄng! :)

Snyggt vart det :)

Hoppas Du fÄr en hyfsad mÄndag<3

Sv: Tack sÄ mycket! :)

Kramar*

Ama de casa sa...

Den dÀr fÀrgningen som bara höll 14 dagar tycker jag du ska reklamera! Fast nu Àr det kanske svÄrt att bevisa... Mycket fÀrg blev det! :-)

Hoppas veckan inleds med bÀttre mÄende!

"LillaSyster" sa...

SÄ coolt och lÀckert det blev! Kram

Nilla sa...

Elins hÄr blev jÀttesnyggt. Min dotter har nog testat allt frÄn chockrosa till blÄtt hÄr och har ocksÄ hÄr som vÀxer som ogrÀs :-) kram