tisdag, mars 07, 2017

Då jag inte har något liv... tur det finns böcker




 

En bok i veckan... 52 böcker är målet,

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 
8. Den tredje rösten av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 8)
9. Vargarnas tid av Elisabet Nemert (vecka 9)
10.  Svart gryning av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 9)
11. När klockan slår fem av Denise Rudberg (vecka 10) SPORTLOV 


Jo men yes jag gillade När klockan slår fem, 
speciellt eftersom intrigen faktiskt var riktigt, riktigt bra och upplösningen oväntad.


Vad jag läser för Elin 2017

 

Julmysteriet av Gaarder, Jostein
Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz 
  Sagolunden av Sofia Bergting
LasseMajas Detektivbyrå, Café Mysteriet.


 
 (inbunden)



Det är ju verkligen tur det finns gott om böcker att läsa,
tänk så tråkigt livet vore utan böcker...

7 kommentarer:

Days by Johanna sa...

oväntade upplösningar gillas i böcker!

du har helt rätt, det är precis den man sjungen häcken växte kämpahög :)

BP sa...

Alltså först går du Vasaloppet, sedan Vätternrunden och dessutom hinner du med en "bokmaraton" också. Å du lär nog även där överträffa ditt satta mål!
Författaren känner jag inte till, men nu gör jag det. Gillar faktiskt dina bokinlägg. För då vi har ungefär samma smak vad gäller böcker kan jag ju alltid gå tillbaka hit och kolla.

Gillar din rubrik - hahaha! Antar att jag har ett finger med i spelet... där också;-)

Som bloggare har jag faktiskt några gånger fått höra - på skoj alltså - "har du inget liv?skaffa dig ett då". Tyckte det var roligt;-)

BP sa...

Svar:
1. Det är hela tavlan. I verkligheten är den kanske aaaaaningen mörkare, men annars ser den precis ut sådär.

2. Är extrovert, men älskar böcker ändå, fast mest på sommaren liggandes/sittandes på balkongen. Gillar inte ligga i soffan/sängen och läsa. Vill ha sol. Så jag har samlat på mig massvis med böcker som ska betas av.

3. Några "tycker" ju att bloggen är ett "substitut" för att man inte har ett eget liv. Å det stämmer säkert för många. Är även övertygad om att bloggen är en livlina för ett stort antal ensamstående människor. Å om det är så fyller bloggen sin funktion många gånger om.

4. Även om jag är extrovert så är jag aningen "kräsen" vem jag vill umgås med irl. Låter snobbigt kanske, men det är det inte. Genom att ha massvis med bloggkompisar så slipper jag det problemet, samtidigt har ni och jag roligt med varandra. Det tycker iaf jag.

znogge sa...

Böcker är verkligen en tillgång på alla vis och utan dem vill jag inte vara. Dessutom uppskattar jag att alla trevliga bloggare delar med sig av sina boktips. Massor med inspiration bara så där vilket inte är det sämsta :D

Kram

BP sa...

Förstår precis vad du menar.

lenaiwales sa...

Ja, hur vore livet utan böcker. Det finns många vuxna som knappt öppnat en bok i hela sitt liv, skulle kännas mycket konstigt för mej. Tror jag fått mitt läsintresse hemifrån från min pappa. Går i arv, därför så viktigt att läsa för barn.
Sköt om dej!

Annie sa...

Bra att du har din läsning! :)
Det är nog ungefär som mitt målande ;)

Hoppas Du får en ok dag :)

Kram