lördag, mars 04, 2017

Andra chansen 2017


Bildresultat för melodifestivalen

Linköping

Artisterna i Andra chansen:


 FO&O möter De Vet Du

 Axel Schylström möter Lisa Ajax

Boris René möter Dismissed 

Anton Hagman  möter Loreen

 Bild på Axel Schylström, som sjunger ”När ingen ser” i Melodifestivalen 2017. 

Jag har under veckan lyssnat på Axel Schylström - "När ingen ser",
jag måste erkänna att låten är så mycket bättre då jag bara lyssnar...
jag har lite svårt för flera av årets artister då jag ser dem... inte bara Axel.

Just dessa textrader har fastnat i min hjärna...

Ingen ser vad du gör för fel
dansa på vatten
när ingen ser

Alla vet att det kan bli sent
släpp tag om hatten
när ingen ser

Men om jag ska säga vad jag tror bör De Vet Du, Lisa Ajax, 

Boris och Loreen att gå vidare,

 

  

Har hjärnsläpp å kommer inte ihåg... är det en eller två som går från Andra Chansen till Final?

Är det två så tror jag på Loreen & De Vet Du 

De Vet Du är inte bra, men Samir & Victor liksom Sean Banan gick ju vidare,
så Yes jag tror det blir ett sådant läge igen 😜 

 Bildresultat för sean banan

Nu är ju detta vad jag tror... jag skulle ju helst se att Boris går till final,
om jag nu fick bestämma... och kanske Lisa Ajax, Elin gillar ju Lisa 😉

 Bild på Boris René på genrep.

5 kommentarer:

Ama de casa sa...

Alltså... Jag tror att FYRA går vidare till final. Var det inte så ifjol? Alla som vinner sina dueller går vidare... Det blir alldeles för många i final då om du frågar mig... Men jag är inte säker.

Mest håller jag på Boris :-)

BP sa...

?????????????????????????????????????????????????????
?????????????????????????????????????????????????????

Tror att Susjos och du är helt överens. AMA's favo var Boris - tror jag. AMA skippade till och med en fotbollsmatch på Nou Camp för att följa Andra Chansen. Helt vansinnigt tycker jag;-)

Annie sa...

Jag kollar faktiskt inte alls på mello .. ;) har tröttnat på det! ;)

SV: Va haha ;)
Det är ju godaste chipsen, dem och sourcream ;) haha ;)
Ja smaken är som baken ;)

Kramar

ullie sa...

jag gillade ju inte lorens låt så men tänkte ändå hon gick vidare på namn. men nä usch gillar ingen de e så dåliga. lisa gillar ja

nä man kikar ju ändå för de små så är det ju :D

Fin söndag min vän o ja det är skönt att vila mej i vartfall hemma kram kram o fin söndag

Therese sa...

Som sagt, jag hoppar mellon... så ledsamt att höra att Bullen inte mår ok, och som du beskriver det så verkar det ledsamt nog bara finnas en lösning... jobbigt beslut men det ansvar vi djurägare får axla. Lämnar massor med styrkekramar 💕