onsdag, februari 15, 2017

Vad jag läser 2017


En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)
3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3) 
4. Tiggaren av Sofie Sarenbrant (vecka 4)
5. Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind (vecka 6)
6. Ugglan dödar bara om natten av Samuel Bjørk (vecka 6)
7. Predikanten av Camilla Läckberg (vecka 7) 


 (pocket) 

En sommarmorgon smiter en liten pojke ut för att leka riddare i Kungsklyftan i Fjällbacka. 
Leken får ett brådstörtat slut när han får syn på en död kvinna. 
Polis kallas till platsen och mystiken tätnar när man under den mördade 
kvinnan finner två kvinnoskelett.

Patrik Hedström och hans kollegor i Tanumshedes poliskår ställs inför ett svårlöst mysterium. 
Det visar sig att skeletten härrör från två kvinnor som försvann 1979. 
Vilken koppling har morden till varandra? 
Söker man en mördare som återkommit efter mer än tjugo år, 
eller någon som bara inspirerats av de tidigare morden?

Sanningen visar sig vara grymmare än man någonsin kunnat ana.
  

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein 
  • Mysterium för utomjordingar av Lagercrantz  


3 kommentarer:

Ama de casa sa...

Predikanten har jag läst, den slutar med att... Haha! Nej, även om jag kom ihåg hur den slutade så skulle jag inte sabba :-D

Hoppas du mår bättre idag!
Kram

znogge sa...

Den har jag läst och jag blev inte besviken! Läckberg brukar vara ett säkert kort.

Hoppas du mår bättre i dag.

Kram

BP sa...

Å vad tyckte du om boken då?????
Om den tredje rösten är bok nummer 2 i serien med Stilton så har jag läst den också. Är som AMA ju, glömmer innehållet när jag läst sista sidan. Men Börjlinds böcker är helt säkra kort!