torsdag, februari 02, 2017

Torsdag... mobil/instagrambilder


Igår, onsdag kom C hit på kvällen,
hon hade varit till Lycksele under dagen 
å då kände hon att det passade bra med ett spontanbesök. 

En av anledningarna till att hon körde hit i stället för hem till Umeå,
var... förutom att hon fick träffa sin far & lillasyster,
att hon ville umgås med mig... Den elaka Styvmodern 😜

YES det är ju så, i alla sagor framställs styvmodern som den elaka.



Efter det vi ätit frukost, druckit kaffe och pratat,
jaa prata är något vi är fantastiskt duktiga på 😋
så gick vi ut på promenad... och fortsatte att prata 😜

Eftersom C skulle hem till Umeå så efter lite mer kaffe å lite mat, 
så var det tack å hej, vi ses en annan gång,
ja hon hann säga hej då till Elin, 
en Elin som kom hem från skolan strax innan C skulle köra hem,


C anser att Bullen får för lite kärlek,
att det är Frost som är huvudperson här hemma... av the dogs alltså,
så hon har tagit det som sin uppgift att ge Bullen mer uppmärksamhet,
vilket han uppskattar och njuter av.

Min far ringde och det blev en akututryckning för mig,
precis då middagen var klar å vi satt oss för att äta,
delegerade genast skjutsning av Elin till stallet,
såg till att Elin hade stallkläderna framplockade,
sa till J att om han inte hörde av mig fick han även hämta Elin på Stallet.

Jag hämtade min far och vid 17.20 var vi på Sjukstugan,
veckans andra utryckning och akutbesök.

Nåväl, det tog sin lilla tid, men personalen gjorde sitt jobb och pappa fick hjälp.

Drack en kopp kaffe hos föräldrarna innan jag körde till Stallet å hämtade hem Elin.

Slutet gott, allting gott, så slutar de flesta dagar.


Så avslutar jag detta blogginlägg med en bild på två systrar.


Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

BP sa...

Tycker det är härligt att läsa att du klickar så perfekt med C, å att Elin gör samma sak. Precis som du antyder så är ju styvmodern ofta "syndabock". Underbart att läsa att det är raka motsatsen i din familj!

Å vad hände med din stackars pappa då? Bra att han blev hjälpt, så det var nog inget gravallvarligt då, men ändå. Det kan mig f*n inte vara roligt att bli/vara gammal. Å det är då en himla tur för dina föräldrar att de har dig i närheten och att du alltid kan/vill ställa upp. Det är inte alla gamla som har en dotter/son som alltid kan rycka in när det krisar.

ullie sa...

Alltså så härligt att ni har en så fantastisk relation
men så är du ju go me <3
så mysigt att hon kommer till er

kramar fina vännen

BP sa...

Svar: Morfintabletter är bara ont!!! Morfin avtrubbar och man "bryr sig inte" som min bästa vän N som sedan dog i hjärntumörer uttryckte det. Men mardrömmarna och att inte längre vara "verklighetsförankrad på något sätt" gjorde att han ändå hellre ville stå ut med smärtorna.

Har aldrig själv fått morfin. Maken skulle få morfin i samband med en operation för några år sedan, men han vägrade efter det vi visste som skulle hända efter N:s berättelser.

Å är man lite äldre som din pappa ju faktiskt är så blir man ju "förvirrad" betydligt lättare/snabbare än när man är ung/yngre.

PS. Vet inte om det jag skriver är relevant i ditt fall/din pappas fall, men tänkte att jag ändå svarar eftersom jag tycker det är bra att veta för framtiden... DS.

Annie sa...

Kul att se att hon har så fin relation med er familj och dig :)
Du känns verkligen inte som den elaka styvmodern<3
Kul att tjejerna trivs så bra ihop :)

Sv: Nä inte direkt mot Uppsala. Vi bor ca 1-1,5 mil utanför våran stad-men mer mot Sandviken om du känner till det? :)

Hoppas att Du får en bra fredag! :)

Kram*

znogge sa...

Något säger mig att du är en väldigt omtänksam styvmamma :D Hur som helst så är det roligt att ni har en så bra relation. Skönt att din pappa fick hjälp och att du kunde vara behjälplig.

Hoppas fredagen blir lugn och fin nu.

Kram

Ama de casa sa...

Jag tror att du sköter din roll som den elaka styvmamman väldigt dåligt! Ja, den där biten med "elak" alltså - ni verkar ju ha det hur bra och mysigt som helst när ni är tillsammans :-)

Skönt att dagen slutade bra!

Ami sa...

Så roligt att ni fungerar så bra ihop :)
Och jag tror att du är en väldigt snäll "styvmor"!
Kram

Days by Johanna sa...

Haha ja du är ju verkligen så hemskt som styvmor ;)

Tråkigt med besökt på sjukstugan, men skönt det gick bra. Trots det tog tid, men ofta gör ju som du skriver personalen sitt jobb, de är ofta rent för få personer :(

Ja jag önskar med mor kom tillbaka och att din pappa blev frisk. Har det get någon prognos på hur länge han har kvar? eller det kanske är svårt och säga, man vet ju aldrig med tumörer och skit, de gör ju som de vill uppenbarligen.

Nilla sa...

Vad härligt att ni har så bra relation du och C ��
Du drar verkligen ett tungt lass med dina föräldrar, de har tur som har dig. Kram