torsdag, februari 23, 2017

Sämre å sämre dag för dag


  

Natten till idag torsdag har jag sovit sämre än på länge,
vaknat av mardrömmar, illamående å benkramper.

Kände mig inte alls pigg i morse men tänkte att det går väl över...
nu är ju morgon inte min favorit tid på dygnet.

Bullrig och öm i magen, illamående å mådde inte alls bra,
skjutsade Elin till skolan å mådde tjuvtjockt.

På väg hem kände jag... hjälp jag behöver en toalett!!

Bildresultat för toalett Bildresultat för sämre mående bild

Yes, det blev så... från typ kl 8 fram till kl 14 var jag akut toa-beroende.
Helt jäkla o-kul.

J har varit i Lycksele på Sjukhuset under dagen,
hans sista rehab-träning å vad som händer härnäst... ja det vet vi icke.

Elin fick gå till morfar & mormor efter skolan,
jag lyckades hämta hem henne å fixa lite mat åt henne innan ridningen.

Yes, jag både skjutsade Elin till Stallet å hämtade hem henne.

Bra i magen är jag icke, bra mår jag inte,
dock är det bättre än när det var som värst.

Ogillar verkligen då magen bråkar å uppför sig illa.

Av någon anledning har jag under eftermiddagen fått en mer djävulsk värk i hela kroppen,
från hårbotten till fotsulor... det gör ont, det gör ont.

Dessutom är jag vansinnigt trött.

Blir strax säng, säng å förhoppningsvis så kan jag sova.

Bildresultat för sämre mående bild

I morgon, fredag förmiddag har jag äntligen tid för undersökning hos doktor på Sjukstugan,

problemet ser ju ut typ så här:


 


10 kommentarer:

znogge sa...

Så skönt för dig att det äntligen är dags för läkarbesöket. Hoppas bara att det nu ger något...

Kram

ullie sa...

usch min stackars gumma <3 ja nu idag har det varit en jäkla dag me värk ändå jobb o tvättstuga nu äntligen färdig kl 22 suck . så ont i hela kroppen idag. SAROTEN har hjälpt mej koppla av på natten o inte så mycket benkrypningar o kramp utan mer avslappnat
ja då går vi båda till dokt i morg ja kl 8 han ska skriva ny remiss till ortopeden suck
Stort lycka till i morgon nu då vänne äntligen hoppas de tar allt på allvar. o gör nåt.

ja tim fick bestämma allt själv när vi flyttade så endast en tavla på väggen o en hylla numera . o små saker bort. skönt!
STOR kram fina <3

BP sa...

Ja du, vad ska jag säga. Kan inte ens föreställa mig hur dåligt du mår. Du har ju så himla många saker som inte funkar just nu. En smärta är väl okej, men jag beundrar dig att du orkar ändå såpass mycket som du gör när hela din kropp verkar vara ett enda "terrorattentat" just nu.

Hoppas innlerligt att du får nå't vettigt ur ditt läkarbesök imorgon och att det inte slutar som senast... Håller tummarna hårt!

Veiken sa...

Ajdå, det låter absolut inte bra. Hoppas verkligen att läkarbesöket ger bra resultat.... Ha det så gott du kan. Kram

Ami sa...

Vad skönt att höra att du ska till läkaren idag! Hoppas du får den hjälp du behöver!
Många varma kramar!

"LillaSyster" sa...

Ååå du har googlat upp en triggerpunktsbild för sätet. Tja har du ont där det är rött är det bara att leta upp den där lilla lilla punkten vid krysset och trycka - hålla tills punkten ger med sig och då släpper även värken i det röda området. (punkten är ungefär lika stort som ett knappnålshuvud i stål inte de med nålarna med plastplutt på) Så lite fingertoppskänsla krävs - leta upp en massör med triggerpunktsutbildning =) Hoppas att du fick hjälp idag och att magen bråkar mindre. Kram

Ama de casa sa...

Din stackare...

Hoppas du får bra hjälp nu idag då!
Kram

Miranda Frings sa...

Hoppas din mage ger med sig och att du ska slippa ha ont i kroppen. Jag hade en aningens huvudvärk igår och blev något trött och irriterad av det, så jag kan förstå att det kan vara jobbigt! Sköt om Er nu och ha en skön och smärtfri helg! Kram

Nilla sa...

Hua, det där lät inget vidare du. Hoppas det gick bra hos doktorn idag. Kram

BP sa...

Svar: Nej, inte enligt baksidestexten.