måndag, februari 13, 2017

Sämre mående, tyvärr... ogillas, verkligen


Av någon outgrundlig anledning mår jag sämre,
jaa det började ju natten mot fredag då jag vaknade av en elak värk,
värken har hållit i sig och joo det gör ont.

Jag har så pass mycket värk,
så mycket mer ont att jag behöver öka mitt intag av värktabletter,
detta ogillas... verkligen,
jag har ju klarat mig med enbart Alvedon,och bara tagit Citodon i nödfall, 
men sedan natten till fredag så har jag behövt ta den rekommenderade dosen.

Frånsett att jag har en djävulsk värk, ja det är faktiskt riktigt jobbigt tidvis,
så har jag huvudvärk, är illamående med magkramp och trött, vansinnigt trött,
till å från får jag migränliknande symtom.

I morgon måste jag ringa Sjukstugan och försöka få en tid,
jag kan inte förhala detta längre,
denna värk gör ju att jag mest känner lust att skrika,
sätta mig i ett hörn å gråta eller varför inte lägga mig ner å bara döö...

Jag var rätt stillsam fredag och lördag, tänkte kroppen behövde vila,
igår gick jag en kort promenad med Bullen,
det var tungt, det var jobbigt å det gjorde ont.

Idag har jag åter igen tagit en vilodag,
det är liksom svårt att känna lust att göra något aktivt då måendet är sämre.

Gårdagens promenadbilder





Några planer för den närmaste tiden har jag icke,
ja förutom att jag har tänkt ringa Sjukstugan i morgon.

 


8 kommentarer:

BP sa...

Inte ett dugg roligt! Tycker faktiskt riktigt synd om dig. Ger dig en försiktig men varm styrkekram. Glöm inte att ringa sjukstugan!!! Hoppas du kan få hjälp där!

ullie sa...

usch nää fy för så ont du måste verkligen ringa vännen Min läkare ska ringa i morg får se hur det går.

ja vi har ju liksom tre våningar här om man säger som en ytter trappa i glas ytter delen i fall du sett på nån bild för ett tag sen . sen går man in på var våning innan för en ytter dörr där är en liten trapp hall dåå bara vi o grannen har vår dörr där inne . vi städar varannan månad var . du såg väl lite på bilden.?. om du såg det va en mörk dörr ut till stora trappgångene o trappor om man säger. vi bor på nedersta så går direkt ut där. där inne i innersta är det varmt oxå så perfekt lekställe o bara vi o grannen är där.

nu söta svammligt det där blev. .. men ja hoppas du krya på dej gumman stor kram

Lapplandsjäntan sa...

Usch och fy och blä! Hoppas du får träffa någon lyhörd och hjälpsam på sjukstugan. Lycka till och kryakram!

Nilla sa...

Nej men vännen vilket elände. Hoppas du får tid på sjukstugan snabbt. Kram

Annie sa...

Nej vad tråkigt att läsa ..
Hoppas Du får bra hjälp på sjukstugan :)

Många styrkekramar<3

znogge sa...

Men, så tråkigt att höra :-( Ring sjukstugan snarast möjligt och var rädd om dig.

Kram och ha det så bra som det går!

Ama de casa sa...

Men din stackare... Hoppas du får en tid snabbt nu, och att dom kan hjälpa dig!
Kram

Ami sa...

Skickar dig en stor kram ❤