tisdag, februari 14, 2017

Ring, ring... om Dr bara slog en signal








Ring Ring

Tyst och död är telefon
Står där nästan som ett hån
Inte ringer du och säger älskling nu som du gjorde
Allting är så tyst mot förr
Ingen knackar på min dörr
Det som lockat mig frestar inte, nej, som det borde
Inget roar mig just nu
Ingen annan bara du 

Ring ring, bara du slog en signal
Ring ring, tystnaden är så total
Ring ring, skingra den oron som mal
Om jag fick en signal, tog jag ett språng
Hjärtat gjorde en volt, ding-dong bing-bong
Om du ring--ring--ringde en endaste gång
Om du ring--ring--ringde en endaste gång 

Att en telefon kan va'
Lika tyst varenda dag
Om det vore så, det var nåt fel ändå, men dessvärre
Om den bara sa ett knyst
Om den inte blott var tyst
Om jag fick nån lön för nån enda bön av vår Herre
Inget roar mig just nu
Ingen annan bara du 

Ring ring, bara du slog en signal
Ring ring, tystnaden är så total
Ring ring, skingra den oron som mal
Om jag fick en signal, tog jag ett språng
Hjärtat gjorde en volt, ding-dong bing-bong
Om du ring--ring--ringde en endaste gång
Om du ring--ring--ringde en endaste gång






Väntar på att bli uppringd, förhoppningsvis får jag ett positivt besked.


För övrigt måste jag ju säga att jag tycker det gått troll i mitt mående.
så fort jag säger, eller skriver... uttalar mig positivt om mitt mående,
så pang, boom, krasch yes då är jag plötsligt sämre,
då händer det något å allt är så jäkla fel igen.

I december pratade en läkare om att jag kanske hade sjukdomen
Ankyloserande Spondylit
 

Sedan dess har det ju hänt... ingenting,
men då jag faktiskt har tyckt det blivit bättre i höft och ländrygg, 
jag har inte haft lika ont, besvärligt som jag hade från september/oktober,
fram till i december så jag har inte riktigt brytt mig.
 
Visst, det har inte varit bra,
vissa besvär... som att kliva upp från sittande, 
jag har ju börjat välja vart jag sätter ner rumpan, 
jag vet ju att det kan bli problem att ta mig upp på egen hand,
jag har haft värk och ont efter mina promenader men det har ju fungerat.

Men så ont som jag haft senaste dagarna, ja sedan natten till fredag,
så ont har jag faktiskt inte haft på mycket länge,
och att inte kunna gå ut på promenad och att dessutom behöva stoppa 
i mig smärtstillande allt oftare känns inte okey.

Jag har en elak, envis värk som håller i sig dygnet runt,
smärtan avtar icke under natten då jag har svårt att sova 
eftersom värken är väldans närvarande och plågsam.

Att ständigt ha ihållande värk påverkar humöret negativt.
 
Jag orkar inte fortsätta ha ont.
 
 

 

8 kommentarer:

Nilla sa...

Kram <3

Ama de casa sa...

Hoppas att dom ringde och att du fick tid omgående!
Kram

Therese sa...

Lämnar en alla hjärtans kram ❤️ Och hoppas på bättre mående!

deninrekampen sa...

Sv: Tack fina du! Det känns så skönt att kunna vara öppen med allt nu, för bara det att undvika och dölja tar energi av en !
Det du skrev värmde i mitt hjärta ska du veta!

Hur har det blivit med dig??

Kram <3

znogge sa...

Hoppas verkligen att de ringde upp dig och att du fick en tid. Så ont ska du verkligen inte behöva ha så det måste tas på allvar.

Kram

BP sa...

Du är då allt en riktigt duktig poet - trots dina smärtor. Precis som föregående kommentatorer så hoppas jag innerligt att du fick ett telefonsamtal med positiva nyheter. Antar att du väntar på en tid som du kan komma och träffa en läkare. Håller tummar och tår här!

PS. "Vår" nätstalker dök upp hos mig igår igen. Tog bort hennes kommentar direkt, men hoppas att varken du eller våra andra läsare drabbas av fanskapet igen. Det var ju lugnt ett tag nu. Trodde hon hade gett upp, men icke. Är så otroligt trött på denna person, speciellt då en av mina favobloggare slängde in handduken och slutade blogga på grund av hennes kommentarer. DS.

ullie sa...

min ringde idag o sen dess har ja varit ledsen men det tar vi en annan dag i daag har det ju vari kärleksdag
hoppas er dag vari fin o du sliuppi lite värk fianste Det är så jobbigt då man bara väntar o ja surar hoppas de ringer dej i morg.
åh nej va är de för stalker?
Vännen va rädd om dej o fin onsdag kramar o natti här när som

Ami sa...

Hoppas de ringde så du får ett besked!
Stor kram till dig!