söndag, februari 19, 2017

Mansgrottan... eller Js krypin


Här hemma på vår gård har vi ju en del hus och byggnader som används mer eller mindre,

dit hör "Mansgrottan" eller Js krypin 😜



För att J ska vara säker på att få vara i fred har han placerat "snöplogen"
strategiskt till... än så länge, vill säga,
så länge jag har ont i ryggen å problem att röra mig kan jag inte ta mig in 😛
men häromdagen så hjälpte J mig in så jag kunde få göra ett bloggreportage,
han tyckte väl synd om mig som inte tog mig någonstans...
eller kanske var han less på mitt gnällande i bloggen å tänkte "Allt för bloggen" 😜


Detta är alltså tapeten... jag påstår att dem som bodde här innan, har tapetserat med omslagspapper/presentpapper, för inte kan det väl vara en riktig tapet?


Mannen som håller till i grottan,



Lite av som finns där i mansgrottan... det är ju Js leksaker 😋


Denna trapp skulle jag om möjligt flytta in och ersätta den trapp vi har i vårt bostadshus,
jag tycker det är fint med en bred svängd trapp,
detta hus används... förutom som Js krypin, som förråd, det är tyvärr inget att bo i,
hur galet det än låter är dock detta hus nybyggt jämfört med det bostadshuset,
vårt bostadshus byggdes 1792 och detta hus 1928.

Här nedan följer lite bilder på J å hans leksaker...





8 kommentarer:

Maria sa...

Min man hade blivit väldigt avundsjuk om han hade sett dessa bilder. Bäst att jag inte visar honom! Hittade hit genom BP och hennes skylt från Åsele rökeri!

Lapplandsjäntan sa...

Miljarders kramar till er alla 6! Har sån Berget abstinens att det kliar 💕

Days by Johanna sa...

Han har inte tråkigt på gården i alla fall ;)

"LillaSyster" sa...

Du har en händig man!
Själv har jag idag installerat nya tvättmaskinen, men jag tog pappa till hjälp att koppla elen. Men annars så hade jag klarat av det själv. Så nu har jag under februari satt in både ny disk och tvättmaskin medans maken varit och tränat. Ha en skön söndag. kram

Ama de casa sa...

Jösses vilken Mansgrotta! Läcker tapet också. Och himla coolt att ert hus är så gammalt - det visste jag inte.

Snällt av J att tänka på bloggen :-)

BP sa...

En absolut dröm för en kille/tjej som är så händig och duktig som J. Vilken verkstad! Å vilka härliga leksaker - helt i min smak måste jag säga. Älskar sådana leksaker även om jag inte kan använda dom då jag har tummen mitt i handen om man säger så.

Trodde inte att ni bodde i ett hus från 1792 - WOW!

Nu är jag ju en lat person, så jag undrar hur ni underhåller alla dessa byggnader. Städa gör ju J inte. Det syns ju på trappan i "grottan". Har ju alltid sagt att städning är överreklamerad;-) Finns det värme i grottan och de andra byggnaderna? Kan ingenting om gårdar, men inbillar mig att träd ruttnar/möglar om det inte är uppvärmt.

Tack för det roliga bloggreportaget! Å tapeten är så gräslig att den nästan är charmig;-)

Annie sa...

Kul att se bilder från dig och ditt hem :)
Här finns också traktor och lite sånt ;)

Sv: Ja verkligen .. det känner man efter varje promenad-får endorfiner av det med ;)
Får så härliga känslor i kroppen :)

Hur är det med ditt onda nu?

Kramar!

Nilla sa...

Min make skulle nog hemskt gärna ha en sådan mansgrotta ;-)
Häftigt att bo i ett så gammalt hus. Kram