lördag, februari 25, 2017

Lördag - inspiration

21 dagar. Det sägs att det är så lång tid det tar att skapa en ny vana...
Det är inte en trendig diet eller quick fix-bok,
utan ett verktyg för en långvarig investering i Dig själv.


Dagens första kopp kaffe,
jaa kaffe ska drickas ur en kopp,
jag tycker inte kaffe smakar lika gott då jag dricker det ur en mugg.

Precis som BP kommenterade häromdagen så försöker jag hitta något alternativ
till mitt allt jämt sämre mående jag vill och jag tror att jag ska kunna må så mycket bättre,
jag är värd att må bättre 😶

Livet är inte ett straff, även om det är så det känns allt som oftast, tyvärr.

Sjukvården och Läkarvetenskapen verkar ha gett upp,
nu är det tabletter i olika färg och storlek som rekommenderar,
samtidigt motsägelsefullt då det pratas om att vården skriver ut för mycket
narkotikaklassat läkemedel.

Hur som haver idag lördag och solen skiner 🌞
Det är som Ama kommenterade schlager ikväll 🎼
Jag tar en dag i taget 😶



 Skickat frÃ¥n min iPhone

6 kommentarer:

"LillaSyster" sa...

Mugg eller kopp jag är inte så noga, bara jag får i mig kaffet =) Nä skämt å sido, det är lite nättare att dricka kaffe ur kopp! Schlagern den hoppar jag nog även ikväll. Hoppas att du och Elin får en mysig stund framför TVn. Burr var ute på en promenad nu efter tidig lunch, men burr så kallt det är trots mössa och långjacka, borde tagit långkalsonger för vinden är allt annat än varm. Nu blir det skidor på Tv en stund, får se om det blir medalj även för herrarna. Kram

znogge sa...

Ett verktyg för långvarig förändring tycker jag låter bra. Det är sällan som mirakelkurer håller vad de lovar tyvärr...

Hoppas det äntligen är någon bra låt med för hittills är jag inte imponerad alls :-(

Kram och ha en trevlig kväll!

BP sa...

Håller med dig - kaffe ska drickas ur en kopp. Nu dricker jag inte bryggkaffe utan använder en Nespressomaskin och det "kaffet" ska drickas ur ett glas;-)

Sedan tackar jag så mycket för länken. Vet inte hur jag har gjort mig förtjänt av den, men jag gillar länkar:-)

Du är absolut värd att må bättre!!! Å med din envishet, sökandet efter alternativ, utmaningar i form av Vättern runt samt en pillercocktail klarar du det nog. Åsså glöm inte - snart kommer värmen också:-)

Ami sa...

Hoppas verkligen du hittar en väg som gör att du känner dig bättre!
Stor kram och trevlig kväll!

Days by Johanna sa...

Du är så värd att få må bra! <3

Ama de casa sa...

Visst är du värd att må sååå mycket bättre än du gör nu!

Hoppas att Schlagern hjälper till med det ikväll - Skellefteå är bra på att leverera :-D