fredag, februari 10, 2017

Fredagsfyy



 Vaknade i natt vid 3tiden av att jag hade så jäkla ont i min vänstra höft,
det värkte och pulserade, jag kunde knappt röra vänster ben,
stapplade ner - att ta mig ner och sedan upp för trappen igen... ja det var inte lätt,
tog Alvedon + Citodon, vilket jag brukar undvika så länge jag kan,
somnade om efter ungefär 1 1/2 timme.

Vaknade strax före sju, höll inte på att kunna varken ta mig ur sängen eller nedför trappan,
inbillade mig att det skulle bli bättre om jag rörde mig... det blev det icke.

J skjutsade Elin och hennes skidor till skolan,
jag tog med mig Frost och återvände till sängen.


 Nog för att jag brukar ha ont och värk, det tillhör ju min sjukdomsdiagnos,
men att vakna mitt i natten å ha så ont så jag knappt kan röra mig,
helt utan någon orsak... ja det ogillar jag mest av allt.

Ifall jag gjort något som hade kunnat påverka kroppen så illa,
om jag hade ramlat, klivit snett eller ja va faan som helst,
jaa då hade det varit enklare att acceptera.

Igår kväll badade jag, å det vill jag ju påstå,
att om jag haft minsta lilla ont i höften igår kväll 
borde jag ju känt av det då jag klev i och ur  badkaret
för det om något kräver ju att mekanismen i höfterna fungerar
för annars hade det ju varit svårt att kliva i, sätta sig och jag som dessutom ligger 
i badkaret... nån fördel ska jag väl ha som är av dvärgstorlek,
om min höft då gjort ont skulle ju det blivit problematiskt att ta mig upp själv.



Jag har varit ut mini pyttelite med the dogs å det är problem,
först problem att ta på sockar, skor då höften är extremt stel
 och hela vänsterbenet stormvärker,
sedan detta att gå... YES jag har problem att förflytta benet i gå-läge,
det är liksom fel-ledat.

Såå frågan är vad som är bäst,
vilket val ska jag välja.

Hur som haver så idag är jag icke
INBILLNINGSFRISK
idag känner jag mig som 100åring med ena foten i graven



5 kommentarer:

znogge sa...

Så tråkigt att höra :-( Kan du har gjort någon oförsiktig rörelse under natten så att den har ställt till det? Hoppas det bättrar sig snabbt.

Kram och krya på.

Annie sa...

Nej vad tråkigt att läsa .. :(
Hoppas det bättrar sig något för dig :)
Verkligen kämpigt att vakna av smärta sådär ..

Styrkekramar till dig<3

Ami sa...

Men så tråkigt att höra att du har så ont :-(
Hoppas verkligen det rättar till sig snabbt!
Kram och krya på dig!

BP sa...

Usch, det där låter ju hemskt! Stackars dig!
Men kan inte låta bli att småle i alla fall - inbillningsfrisk - hahaha! Nej, det är du verkligen inte idag, men förhoppningsvi imorgon.

PS. Kanske hjälper ett varmt bad som botemedel. Å du - ställ ett glas/en flaska med vatten nära sängen och lägg alla piller bredvid. Då slipper du mardrömsresan nedför trappan."

Nilla sa...

Men fy så jobbigt. Kram