onsdag, februari 22, 2017

Föll som en klubbad säl, graciöst som en valross




Under gårdagens promenad med Frost så hände det som inte ska hända
🚶‍♀️🐕
Plötsligt klev jag snett och tokigt,
foten ner i ett hål å tjoopps så låg jag där i snön 🙁
Jag föll som en klubbad säl, graciöst som en valross 🐳😞
OMG tänkte jag där jag låg som ett bortslängd bananskal 🍌
Två kilometer hemifrån, skulle jag ta mig upp å skulle jag kunna gå hem?
Men YES jag hade ju "rätt" hund med mig 👍 Frost,
min lille hund, den bäste här i världen 💕
Han stod vid min sida,
jag använde honom som stöd å lyckades kravla mig upp på fötter å vi tog oss hem,
sakta med säker å tillsammans klarade vi detta äventyr.

Det tog på kroppen och jag har ont,
att ramla rekommenderas icke,
men det gick ju bra - jag överlevde 😀
för tillfället är jag dock osäker på om det blir någon onsdagspromenad.

 Skickat frÃ¥n min iPhone

10 kommentarer:

lenaiwales sa...

Oj, vilken otur, men tur i oturen att du hade Frost med dej.
Hoppas du repar dej!
Sköt om dej och vila!

Annie sa...

Å nej .. men vad bra att du hade honom med dig<3
Hoppas du inte gjorde dig för illa .. :)

Ta hand om dig<3

Kramar

Ama de casa sa...

Ajdå... Men fina Frost visade verkligen härliga egenskaper! Han kan verkligen mer än att bara se kul ut på bild :-)

Hoppas du inte har alltför ont idag.

Lapplandsjäntan sa...

Både svar och kommentar: Tycker inte det var nå klagomål i inlägget 😘 Att informera och säga som det är, det är ju inte riktigt klaga. Tänker att anmärka negativt om saker ting etc - DET är klaga. Himlarns tur du har Frost som stöd i livet 😁

"LillaSyster" sa...

Ibland behöver man en vilodag =) Tur i oturen att det gick bra och vad bra att det var Frost du hade med dig. Kram

Nilla sa...

Kram ��

deninrekampen sa...

Sv: Tack vännen! Varit på en 30 min promenad vid 7 imorse iaf. Sen fick jag ont i magen igen. Men skam den som ger sig! Nu mår jag bra igen! :)

Men fina du! Aj! Hoppas du inte skadade dig på något sätt!! Va rädd om dig! kram <3

Anonym sa...

Vilken tur att du inte bröt nånting.
Det är bökigt att ta sej opp, i synnerhet i snö.
Du har kanske sett en ko, när hon reser sej -
SÅ ser jag ut; ändan i vädret.

Beundrar dej för allt ditt gående!!! Lär
ska vara den allra bästa motionen.

Ruth i Virginia

BP sa...

Tack och lov att du inte skadade dig och att du hade duktiga Frost med dig! Dessutom lyckades du ta fantastiskt soliga bilder från din promenad. Antar att du fotade innan du ramlade;-)

znogge sa...

Men vilken otur :-( Skönt att du inte skadade dig i alla fall.

Kram