söndag, februari 19, 2017

Ett nytt mål - förhoppningsvis går det vägen


Tanken var att jag skulle fixa 7 mil på tiden 3.52.04 😋
Det påstår J att jag inte kan klara av... dumt med ett mål som kanske är ogenomförbart.
1964 vann Assar Rönnlund, IFK Umeå ett 7mila lopp på denna tid. 

Bildresultat för assar rönnlund 

Men det är väl lite oklokt att bestämma en tid... 
det skapar stress å om det dessutom inte är genomförbart blir det en besvikelse. 

Vätternrundan är ett motionslopp, ca 300 kilometer långt,


Vätterrundan är ju egentligen ett cykellopp, 
men Vasaloppet är ju en skidtävling och vad spelar det för roll... 
huvudsaken är ju att jag har ett vettigt mål.

Depåer

  • Ödeshög 43 km
  • Ölmstad 83 km
  • Jönköping 107 km
  • Fagerhult 138 km
  • Hjo 177 km
  • Karlsborg 207 km
  • Boviken 230 km
  • Hammarsundet 260 km
  • Medevi 277 km


Start, söndag 19 februari... 
25 juni går jag i mål.

Det är 18 veckor dit om jag har räknat rätt... 

Jag återkommer på söndag 26 februari och berättar hur det har gått.

Mitt mående...

Min rygg/kropp mår fortfarande icke bra... 
men kanske kan promenader hjälpa till att få mig i balans,
fortsätter det så här lär jag behöva en rullstol inom en kort framtid.

Jag har rätt ont nu efter dagens promenad,
men förhoppningsvis känns det bättre i morgon.

Jag har ju varit rätt stillsam den senaste veckan,
jag har knaprat värktabletter å jag har varit ledsen, besviken,
men nu orkar jag inte längre fokusera på eländet...
nu tar jag å hoppas på ett rörligare och möjligtvis ett värkfriare liv.

Varför tänka på det tråkiga?

När det finns så mycket bra...







7 kommentarer:

ullie sa...

ja är som du söta mello är ett fjasko. så dåliga låtar man liksom försöker hitta någon som ska låta bra liksom

men alltså det där är vårt hemska badrum med badkar . ska visa en hel bild mera. vi fick inte omgjort drä uppe bara i mindre badrummet. Tack ändå fina <3

du är så himla duktig att gå min vän värdsbäst synd bara din värk men tja vi e lika som ja precis sa idag.. gud ja orkar inte gnälla mera på det =) '' Fin måndag kramar

yasmine mamma till dennis och angelina sa...

jag tror på dig jag tror du kan fixa det mesta av vad du vill.
jag ska också försöka röra mig mer. jag går visserligen mycket men jag tror jag behöver sol och mycket dagsljus och utevistelse för att må bra och orka just nu. hoppas du ska få må bättre och slippa rullstol
kraaaam fina du

BP sa...

Klart du fixar det! Om inte bara för att motbevisa J! Hejar på dig. Å jag tror på dig. Du är en envis jäkel så... inga problem här inte.

PS. Lägg till lite mindre marktjänst på hemmaplan så. Go for it!!! DS.

"LillaSyster" sa...

Vilket mål! Att gå runt Vättern - det klara du! Ha en bra dag. Kram

Ama de casa sa...

Du hittar på så roliga mål! Lycka till nu då - klart du grejar det! :-)

Ami sa...

Jag håller tummarna :)
Stor kram och lycka till!

Nilla sa...

Kram <3