onsdag, februari 01, 2017

1 februari








Vanligtvis har vi en liten flock rådjur som håller sig runt vår gård,
under sommaren försvann de... 
vilket troligtvis berodde på den där björnen som gick runt vår gård,
vi fann björnskit strax bakom hundgår'n,
sedan så möttes J å björnen ut efter vår väg.

Men nu sover björnen å rådjuren är tillbaka,
å jag vet ju vilket djur jag helst har på vår gård.

Igår då jag var ute med the dogs 
- så såg jag vilket jag är typ 99% säker på -
spår efter ett lodjur.


9 kommentarer:

Ami sa...

Ja, jag har också absolut hellre rådjur än björn inpå knutarna!
Kram

BP sa...

Rådjur har jag helst på tallriken i form av en sadel om jag får säga så;-) Att ha en björn på gården - nej tack. Skulle bli skitskraj. Undrar hur J reagerade när han fick möte med björnen. Å jag antar att han hade annat att göra då än att fota björnen;-)
Lodjur - äter in dom rådjur? Hoppas inte det, för här föredrar jag också rådjuren...

"LillaSyster" sa...

Tur att det var lodjur och inte björnspår du såg. Fy för att ha en stor nalle bakom hundgården hmmm det skulle jag inte vilja ha inpå knuten. Kram

znogge sa...

Rådjur känns okej men björn vill jag hellre ha på avstånd om det går...

Kram

Ama de casa sa...

Björnar har jag STOOOOR respekt för. Skulle inte vilja ha en på gården... Men jag har en dröm att få se en björn i sin naturliga omgivning, fast då på ett säkert sätt. Har nästan sett en björn två gånger. En gång från bilen och en gång från en båt :-)

Therese sa...

Rådjur, Björn och sist lodjur. Vackra och i normalfallet skygga, så inte skoj om det skulle komma ihop sig med hundarna... vassa klor som lätt sprättar en hund om de ligger på rygg och sparkar ifrån... här blir det nog en tidig kväll. M är borta och jobbad så ungarna liksom jag kurar i soffan å är redan trötta. Kram

FREEDOMtravel sa...

Ojojoj, exotiskt! Rådjur är fina, även om jag vet att villaägare klagar på att de äter upp blommorna. Björn ser jag gärna ... på TV. Lodjur verkar ju coolt! :)

deninrekampen sa...

Sv: Ja alltså, det är som vanlig yoga, fast dem gör ofta sagor och så. Men övningarna är jobbiga, haha. Lovar! Då förra terminen så svettades jag kan jag säga! haha. Det är min kontaktperson som har det, så jag får vara med på ett hörn! ;)

Ja det känns riktigt härligt, kroppen skrek nog efter vila!!

Ussch stackare :( Hoppas du mår bättre nu! Kram!

Nilla sa...

Oj, björn låter lite läskigt att ha så nära. Kram