torsdag, januari 19, 2017

Vad jag läser 2017



En bok i veckan... 52 böcker är målet,

 

1. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk (vecka 2)
2.  Porto Francos Väktare av Ann Rosman (vecka 2)

 

3. Förföljaren av Nora Roberts (vecka 3)

 

Vad jag läser för Elin 2017

  • Julmysteriet av Gaarder, Jostein
Jag köpte denna bok på loppis, 
Salig Röra, 17 december 2016,


Boken har 24 kapitel, att läsa från 1 dec - 24 dec precis som en julkalender,
handlingen utspelar sig i Norge, en pojke Joakim finner en magisk julkalender,

Varje dag, när han öppnar en lucka, 
ramlar det ur en liten lapp, 
och på varje lapp berättas det om en märkliga händelse. 
En liten flicka vid namn Elisabet tar med Joakim på en resa genom 
Europa och Mindre Asien och hon reser också genom historien, bakåt i tiden. 
Elisabet träffar även på olika figurer och tillsammans bildar de ett pilgrimståg 
som söker sig ner till Betlehem. 
Deras mål med resan är att få välkomna Jesusbarnet till världen. 
Men det händer också många andra underliga saker förutom kalendern. 
Vem är det mystiska blomsterhandlaren och vem är kvinnan på bilden i skyltfönstret i bokhandeln? Kan det vara Elisabet? 
Vem var den lilla flickan som försvann för många år sedan och aldrig hittades? 
Allt eftersom dagarna närmar sig jul får Joakim så småningom svar på alla sina frågor och lugnet sprider sig när han på julafton får reda på hela berättelsens budskap och mening.

Skickat från min iPhone

10 kommentarer:

Veiken sa...

Nytt år och många nya böcker. Laddar du aldrig ner böcker från biblioteket?? Kram

Ama de casa sa...

Vilken bra idé med en sån där "kalenderbok" :-)

BP sa...

Tyckte också om idén med "kalenderboken". Vad gäller min egen "vuxenläsning" så måste jag nog skynda mig om jag ska hinna med 52 böcker. Är en nästan renodlad balkongläsare under sommaren. Det gär betydligt trögare under vinterhalvåret...

Days by Johanna sa...

Bra jobbat med böckerna. Du får läsa lite för mig med :)

Freja sa...

Jag ska återigen försöka mig på 100 böcker. Jag lyckades 2016, får se hur det går 2017.

BP sa...

Svar: Hahaha:-) Kul att du tyckte om inlägget! Maken dog som sagt av förlägenhet. Men när han sedan såg bilden tyckte han att den var skitbra - bilden alltså. Å medge tjejen - visst har killen vackra ögon;-) Det var egentligen ögonen "jag föll för" - ja, förutom mustaschen då förstås;-)

deninrekampen sa...

Sv: Ah okej, det finns typ allt på youtube, man kan lära sig mycket där till o med ;)

Hoppas allt är bra med dig! Kram <3

Lapplandsjäntan sa...

Var Ann Rosman lika bra som du väntade dig? 😊

Svar: Etikettfadäsen åtgärdad, tack. Snart är det lördag! Kram och godnatt 💕😘

znogge sa...

Nora Roberts fick jag i julklapp och är utläst nu så det blir ett besök på bibblan i morgon.

Mysigt att du läser för Elin. Bra dessutom!

Kram och god fredag!

Annie sa...

Kul med böckerna! :)
Lyssnar du på ljudböcker också eller blir det endast böcker?

Sv: Tack så mycket<3

Kram*