måndag, januari 09, 2017

Sammanfattning - Uppdatering


Egentligen var ju min plan att jag varje söndag skulle uppdatera och skriva nån form av sammanfattning om mitt nya Må Bra Liv 2017,
nu blev det inte så... igår söndag var jag alltför trött för att orka tänka,
så då blev det ett ofrivilligt uppehåll i mitt bloggande.

Ett av mina mål är ju att jag fram till Vasaloppet Öppet Spår söndag 26 februari, 
jag och The Dogs ska under dessa åtta (8) veckor ha gått nio (9) mil, 

 
Om jag utgår från kartan här ovanför så har jag till igår söndag tagit mig från 
starten i Sälen och passerat Smågan på god väg mot Mångsbodarna,

  • Vecka 1 har jag gått 14.83km (1 - 7 januari)
(Sälen - Smågan 11km, Smågan - Mångsbodarna 13km)

Promenad lördag 







 Denna första promenadvecka för i år har jag tagit mig ut fem av veckans sju dagar,
jag har under dessa dagar haft sällskap av min bonusdotter C fyra dagar,
detta har ju gjort att båda hundarna har fått gå promenad.

Vi har tänkt:
Det finns inget dåligt väder,
bara dåliga kläder,
(och undanflykter av olika slag.)

Då temperaturen verkligen har varierat under denna vecka har vi både gått promenad i minus 30,
och då det varit nästan omkring 0 grader.





Då jag vägde mig Nyårsafton vägde jag mer än jag någonsin gjort tidigare.
det var väl lite därför jag kände att nu får det vara nog,
nu måste jag försöka hitta motivationen och fokusera på Må Bra.

Efter en vecka då jag i princip ätit det jag haft lust till...
eller med viss eftertanke, så har jag minskat närmare 3 kilo.

Det jag har gjort är att jag dragit ner mitt ätande av vitt bröd, pasta...
jag undviker gluten till största del.


 

Efter fyra aktiva dygn ihop med C så har jag absolut varit trött,
men jag har trots min trötthet mått bättre,
jag har känt hopp om fortsatt liv, jag orkar leva,
jag har tänkt positivt och haft skoj.

Vi har lagat mat ihop och det har även blivit efterrätter,
 
Storasyster & lillasyster
lördag 7 januari.

Lördagens efterrätt,
Chokladmousse.

10 kommentarer:

ullie sa...

men så mysigt att ni kommer så bra överens! hon verkar gullig tjej o bra syster

japp där försvann vår snö idag felicia grinar o skulle åkt pulka i morg så inte glada miner här idag.

gud så duktig du är me dina promenader. en tjej hade tagit en sån där stegräknare med km på o kollat i tvvå dagar så vi gick ca en hel mil om dagen o dessa trappor o mina knäää oj oj inte kul bara gnäll

fin tisdag min vän kramar i massor

Days by Johanna sa...

Bra jobbat med promenader och mat! Du är duktig, kämpa på!! :)

Ja denna helgen var välbehövlig, framförallt för mig. Sorgen fanns där men gjorde sig inte så påmind och inte ångesten heller skönt!

Tack, skall kika in på länken du skicka med.

Ama de casa sa...

Vad duktigt promenerat i snön! Och vilket roligt mål - vasaloppssträckan. Då kan du ju se mer "på riktigt" hur det går med ditt gående :-)

BP sa...

Din bonusdotter verkar göra underverk med dig. Synd att hon inte bor permanent hos dig! Tre kilo på så få dagar är ju helt fantastiskt! Hoppas, hoppas att du kan motivera dig själv också när C har åkt iväg igen. Bäst att bjuda in henne varje helg tycker jag!

Är stolt över dig - å det gäller även dina otroligt fina bilder:-)

Vano sa...

Wow det var inte igår jag varit inne här. Har knappt läst bloggar förra året och knappt haft något blogglust. Skönt att läsa att du kommit igång med ditt mål i år. Har själv inga speciella mål än att ta tillbaka mitt liv efter att ha haft ett rent helvete hela 2016.

Ami sa...

Jag tycker du är jätteduktig!
Och vad kul att du har fått rå om C några dagar :)
Kram

Lapplandsjäntan sa...

Riktigt mys och kul att få vara hemma med fina familjen mer än bara "som hastigast" som det annars brukar bli!

Sv; Jag har precis hällt i mig blåbässoppa vid Mångsbod! Har hunnit sammanlagt 23,98km efter dagens promenix.

Therese sa...

Du jobbar på bra!!! Här köpte jag en våg idag, har varit utan sedan i somras och ja, det var som jag trodde 😜 Så jag får nog dejta den regelbundet framöver för att vända trenden... kram!

znogge sa...

Riktigt bra jobbat så grattis både till promenerandet och viktminskningen. När man märker så snabbt resultat så känns det på något vis lite lättare.

Kram

Nilla sa...

Bra jobbat. Inte dåligt att ge sig ut i -30 grader :-o kram