onsdag, januari 18, 2017

Lite bilder, en del text/sammanfattning


Ibland slår min sjukdom till... 
det är ju sånt jag får leva med, bara å gilla läget... typ,

När vi kom hem från Umeå i måndags så förutom att jag var trött, så kände jag mig sjuk, 
att jag var trött är väl rätt naturligt eftersom det blev en lång dag... men jag skulle gärna byta ut känslan, sjukdomskänslan...

Igår tisdag så gjorde jag typ... ingenting,
eller jag klev upp med Elin kl 7 och när J skjutsade Elin till skolan så tog jag med
 Frost och återvände till sängen, vi - jag å Frost - sov fram till 12, helt jäkla livsnödvändigt.

På eftermiddagen var jag till mina föräldrar/morfar & mormor,
Elin gick dit efter skolan,
hon ville själv berätta för morfar & mormor vad läkaren sagt om armen.
Så jag hämtade hem Elin å joo jag drack kaffe å satt en stund å pratade med min far.

Min mor har fått svar från sjukhuset, svar från röntgen... det var "tack, tack", ingen tumör,
däremot var det spår efter den där stroke, en TIA, som min mor hade våren 2007,
i maj skulle mamma tillbaka till sjukhuset och kolla ögonen.




 

 

Lite bilder på the dogs, hemma i köket, mattan köpte vi strax innan jul.



Igår eftermiddag kom en av Elins kusiner å hälsade på oss,
Elin tyckte att Billy borde spela tv-spel med henne å inte sitta å dricka kaffe,
prata med mig.


Idag onsdag är Elin hemma från skolan,
hon har ont i magen, är illamående och har huvudvärk,
när jag sjukanmälde Elin i morse så sa läraren att det är "sånt som går nu", 
tydligen fler elever sjuka i samma lika symtom.

Mitt mående är väl ungefär som igår,
jag mår inte okey, känner mig typ sjuk... är väldigt trött.
Min kropp värker liksom magen som är bråkig.

J är politiker idag och ikväll kör han till Skellefteå,
i Skellefteå ska han vara till fredag eftermiddag.





Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

BP sa...

Inte roligt att läsa att du mår dålig igen. Däremot är det otroligt skönt att höra att din mamma inte har någon tumör. Bara att andas ut!
Å sedan till mattan. Redan när jag såg första bilden så tänkte jag - vilken snygg matta. Ja, jag vet att jag inte gillar rosa. Men i det här fallet väljer jag att "döpa om" rosa till cérise som går perfekt ihop med min favofärg lila! Med andra ord så älskar jag mattan:-)))

Annie sa...

Tråkigt att du mår dåligt ;(
Känner igen känslan .. får du feber också?

Jag hade en riktigt dålig dag igår .. men idag känns det bättre :)

Styrkekramar*

znogge sa...

Tråkigt att du mår sämre men vilken lättnad att din mamma inte hade en tumör. Dock bra att de håller fortsatt koll på hennes syn.

Kram och krya på er.

deninrekampen sa...

Sv: Ne det är jobbigt samtidigt att dem inte fann något, men återstår att se vad koloskopin visar! Den undersökningen har jag gjort innan, tycker inte det var så farligt som jag trodde. Men klart det var lite obehagligt.. Den gastro har jag inte gjort och vill helst inte göra... Låter som den värsta av dem värsta...

Stackars Elin som mår dåligt :( Hoppas hon kryar på sig!!

Kram

Lapplandsjäntan sa...

Flitigt med så pass mycket social aktivitet/umgänge när du mår som du gör! Hoppas du får ordentlig vila ikväll och inatt och att ni alla får känna er lite piggare imorgon 💕
Nyss hemkommen från Neurorehab -möte och sopslut i hjärnan, men mycket bra som kom fram. Så jag och katt grabbarna tänker göra kväll typ. R påväg till Njurunda.

Annie sa...

Sv: Jobbigt för dig :/

Hoppas det känns lite bättre imorgon :)

<3

Therese sa...

Typ nått liknande som Svea hade igår... bra med hemma dag i dag, men i morgon blir det skola för ungarna och själv ska jag vara politiker... kram

Days by Johanna sa...

Hoppas ditt mående snart vänder. Och skönt det inte var några tumörer hos din mamma! :) Äntligen något positivt!

Nej det är klart, det beror väl på ur vilket perspektiv man ser det på. 10mil för mig till närmsta sjukhus låter mycket. Jag har typ 10min till vårt sjukhus. Men förlossning och akutmottagning borde liksom vara en mänsklig rättighet för alla. Ingen ska behöva åka 30-40mil för föda barn.

Days by Johanna sa...

Tack <3

Och du är världens bästa mamma till Elin.

Och du och jag är bäst =)