onsdag, januari 18, 2017

I need my dogs


Promenad söndag

15 januari











När mina fötter värker och jag har svårt att gå,
när min ländrygg och höfter bråkar,
när jag måste tänka efter var jag sätter mig, 
eftersom jag redan innan jag sätter ned rumpan,
måste veta att jag tar mig upp igen...

Ja då är det ju som bäst att jag har mina lurviga krabater,
att jag faktiskt är tvingat att aktivt röra på mig.

Utan The Dogs... ja utan mina hundar, ja då vete faan om jag kunde gå.

Promenad Onsdag

18 januari

Först en Bullen promenad 

 








Sedan en Frost promenad

 







Yes det är så pass illa att jag nästan inte klarar av att gå... jag måste nog ta kontakt med Sjukstugan.
Det fungerar dock bättre att gå då jag har mina vinterkängor på fötterna än då jag går barfota.
Kängorna ger stöd och hjälper till att stadga upp fotlederna.

Helt ärligt så utan the dogs och utan detta mål ( = 9 mil till sista söndagen i februari)
jaa då skulle jag troligtvis sitta inomhus och inte röra mig i onödan,
jag har liksom förjävla ont, en smärta jag inte önskar någon skulle behöva ha.

Jag skulle om det nu var möjligt gärna reklamera min kropp.

 


  • Vecka 1 har jag gått 14.83km (1 - 7 januari)
  • Vecka 2 har jag gått 17.40km (8 - 14 januari) 
  • Vecka 3 har jag gått  7.70km (15 - 18 januari)   
(Sälen - Smågan - Mångsbodarna - Risberg) 

* jag har alltså gått 39.93km*

8 kommentarer:

BP sa...

Tycker du gör ett HELT FANTASTISKT RACE här! Stor, stor ELOGE!!! Ja, jag vet att man inte ska skriva med versaler i sociala media, men här struntar jag i "reglerna". Du är otroligt duktig - å tänk så långt du har kommit i ditt eget Vasalopp!!!

Dessutom har du tagit suveräna bilder, speciellt i första halvan av inlägget. Rena rama vykort ju - om de fortfarande fanns alltså;-) Du borde erbjuda dina bilder till Åsele kommun för publicering på deras sajt!!!

Å Bullens blick i första bilden av inläggets andra del säger ju helt klart mera än tusen ord - typ: "kom igen nu, är f*n så trött på att vänta på dig helea tiden" ;-)

Znogge sa...

Riktigt bra jobbat av dig! Hundar har konstaterats ha rena hälsoeffekten genom att man faktiskt tvingas ut. Dessutom lär man må allmänt bättre i hundars sällskap. Så om jag känner mig deppig nu hade det tydligen varit sämre utan hund. Vet inte hur mycket jag hade promenerat utan våra hundar. Vid dåligt väder hade jag garanterat stannat inne.

Kram

Ama de casa sa...

Verkligen strongt av dig att klara av så långa promenader trots dina problem. Applåder!

Sen fattar jag nu varför solen inte kommer upp så långt på himlen hos dig såhär års - den fastnar ju i träden! ;-)

Härliga bilder!

Ami sa...

Otroligt att du ger dig ut trots din smärta! Du är jätteduktig :)
Stor kram!

Lapplandsjäntan sa...

Bra jobbat! 🏃 Tycker det låter som en idé att kontakta sjukan, förhoppningsvis har de hjälp och råd att ge 💖

Yes ner mot Sundsvall. Mest förändring med sjukgymnastiken men även fortsatt sjukskrivning på 50% och Neurorehab ska föra över viktig info till AF.

Nilla sa...

Men fy så jobbigt. Det kan nog vara bra att kolla upp det så det inte är något som faktiskt går att fixa. Kram

"LillaSyster" sa...

Bra gått!
Jag är övertygad om att våra husdjur gör oss friskare och ger oss ett rikare liv. Som du säger hade de inte behövt gå ut hade du suttit inne. Kroppen mår ju för det mesta bättre av att vara i rörelse - utifrån vad man själv är så klart. Kämpa på men ett besök på sjukstugan kanske inte är helt fel. fina vinterbilder ger du oss också, här har krokusarna tittat upp ca 2cm under äppelträdet.
Kram

ullie sa...

Du är sååå duktig!! ja du vi kan lika gärna slänga oss på tippen . du har vovvarna o ja jobbet utan det hade ja inte gått mycket kan ja säga. nu mr röntgen nästa torsd får se va den säger knä o ländrygg vill bara utesluta disk så hoppas på det o knät gör op så ja blir bra. !

hoppas elin e piggar e tim har varit hemma idag dessa baciller i morg studiedag så han kan vila .

önskar en fin fredag gumman skickar stora kramar o du jätte fina bilder <3