söndag, januari 29, 2017

Hur har det gått, hur långt har jag kommit?


Jag har som mål att jag från 1 januari till 26 februari,
- under åtta veckor -
ska gå Vasaloppet = 9 mil.

Promenad lördag 28 januari



 











 


  • Vecka 1 har jag gått 14.83km (1 - 7 januari)
  • Vecka 2 har jag gått 17.40km (8 - 14 januari) 
  • Vecka 3 har jag gått  16.95  (15 - 21 januari) 
  • Vecka 4 har jag gått 18.4 (22 - 28 januari)

sammanlagt har jag alltså hittills gått 67.58

Jag har gått från Sälen, Smågan, Mångsbodarna, Risberg, Evertsberg,
 Oxberg och är i god fart på väg mot Hökberg, 71 km efter start i Sälen.

mangsbodarna_kontroll_1952_vinter_1350x690 
Mångsbodarna
Jag har Eldris, kvar innan målet i Mora,
till Eldris är det 81 km från starten i Sälen.

Förhoppningsvis kommer jag fram till Eldris redan under denna vecka...

Jag har hört rykten om att C troligtvis kommer hit på onsdagskväll, 
å kanske får jag då sällskap på färden under torsdagen...

 

15 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Du lät komma fram till målet innan ditt slutdatum :) Bra jobbat!

Lapplandsjäntan sa...

Enigt Djungeltrumman verkar det högst troligt att sällskap kommer 😘 Duktig du är! Vad fort det gått! 😀 Jag har planer på att - om väder och mående tillåter - promenera ut till Avion imorgon. Ska lämna in mobilen till Telia så de får skicka iväg och kolla på skärmen som har disco

BP sa...

Suveränt! Du är såååååååå duktig och jag är väldigt stolt över dig!!! Å med C:s sällskap lär du ju hinna ännu längre är planerat. Med andra ord så står mitt förlag/min uppfodran kvar:-) Visste väl det:-)

Å du - jag gillar din variation på bilder! Du kunde faktiskt ha varit med på Skyltsöndag idag!!! Ett sätt att sätta Åsele på kartan;-)

BP sa...

Svar: Visste väl att du skulle reagera på mitt skratt åt att Elin får äta skräpmat medan du vägrar. Vi var lite synkade där tror jag;-)

Vill bara säga att med dina nya inköpsvanor så kommer du INTE vara snäll mot din dotter och servera henne strips. Utan självklart kommer du att laga näringsrik mat åt henne;-) Å den maten kommer du till och med att äta själv. Å ja, jag vet att du kommer att leverera bildbevis på detta:-))))))

Lapplandsjäntan sa...

Svar,
Ja bra sällskap gör mycket! 😊😄 Tänkte be om en lånetelefon under tiden den är iväg skickad. Har de ingen "över" så har jag en nöd-telefon med kontantkort i förrådet 🤗

deninrekampen sa...

Sv: Klart du får fråga! Vi bor inte så jätte nära varandra så min sambo skulle köra och hämta mig på kvällen, gick inte bussar knappt, för då hade jag inte hunnit mer än dit och vända i ryggen för att åka hem. Eftersom han var sjuk, så kände vi att vi skippade det för den dagen, så han slapp överanstränga sig! :)

Känner dem positiva vägde upp allt för veckan faktiskt :)

Allt bra med dig?

Kram

Ama de casa sa...

Vad duktig du är! Kul också om C kommer - ni peppar verkligen varandra och båda hundarna får komma ut samtidigt :-)

znogge sa...

Riktigt bra jobbat och snart är du i mål i denna utmaning! Tycker du att du känner dig piggare och att det påverkar dig positivt?=

Kram

"LillaSyster" sa...

Jag är en bit bakom dig, har bara hunnit med 47km ännu. Men det är ju mer än halvvägs =)Du ha en bra måndag. Kram

Ami sa...

Vad kul om C kommer hem till er igen :)
Kram och trevlig måndag!

MartinaOlsson sa...

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att jag just nu har en tävling på min blogg i samarbete med Mentholatum där fem personer vinner varsin förpackning utav produkten Stop & Grow, som är en produkt som hjälper dig att få bukt med nagelbitande! :) Så om du har problem med att du biter på naglarna eller om du känner någon som har det, så är detta kanske en tävling du skulle vilja vara med i? Klicka på länken nedan för att delta! :)
https://martinaolsson.myshowroom.se/65226/tavling-fem-personer-vinner-varsin-forpackning-utav-stop-grow/

Nilla sa...

Jag är imponerad. Kram

Lapplandsjäntan sa...

Svar
Tänk så trevligt sällskap du får med dig varje dag 🐕 Jag hade P4 Västerbotten som sällskap, i brist på annat. Tack! Det blev rätt långt och fick gå förbi Strömpilen och lämna telefonen där istället för på Avion dessutom. Har ju bara loggat det jag gick utomhus. Kul grej - installerade Runkeeper på lånetelefonen innan jag gick hem för att kunna logga sista promenixen också. Men jag har glömt hur jag fick henne att sluta prata så fick lyssna på henne heeeeela vägen hem! Tröttsamt när hon inte hade mer hyfs än att avbryta mitt i Ekot för att tala om att jag nu gått "1,53km Tid 20 minuter Genomsnittlig hastighet".... yadayadayada 😂

ullie sa...

Alltså guuud men hur duktig är du ??!! Heja dej

måste va kul oxå att ha ett mål så
Tack fina du är så rar

Veiken sa...

Underbart GRATTIS till att du bara har en "liten bit" kvar. Hatten av för dig. Lycka till med fortsättningen! Kramar
PS. Mycket fina bilder!