tisdag, januari 10, 2017

En ny vän


Idag kom den... min nya vän 😊
eller kom och kom... jag fick ju hämta hen på OKQ8,
äntligen liksom, som jag har väntat.

Dagen före julafton började min tidigare vän att bråka,
sedan dess har vi varit i luven på varandra mest hela tiden,
det har inte riktigt gått att lita på hen.

Men nu så har jag då en helt ny vän,
iPhone 7 plus





Eftersom min vän för tillfället är helt naken känns hen lite hal,
men jag har beställt ett fodral som kommer om nån dag, 
så hen ska bli lättare att handskas med.

Jag är ju inte den som ringer speciellt ofta,
pratar i telefon gör jag sällan,
eller jag pratar minst en gång om dagen med mina föräldrar,
jag brukar ringa å kolla att dom lever.


Min mobil använder jag främst för att SMSa,
som kamera, som väckarklocka,
och så klart för att blogga, maila och utföra annat via Internet.

Jag använder vanligtvis två appar mycket flitigt,
runKeeper för att logga hur långt jag går - mycket viktigt 😏
samt Instagram...

Jag hoppas nu att jag å min nya vän ska hålla sams å vara vänner länge...


10 kommentarer:

Therese sa...

Härligt med nu mobil! Hoppas ni ska trivas med varandra 😀

Annie sa...

Å vad kul med ny mobil! :)
Hoppas ni får vara vänner länge ;)

Sv: Tack så mycket<3
Vad kul att höra :)

Kramar

FREEDOMtravel sa...

Härligt med en ny mobil! Peter bytte nyss sin iPhone4 mot en iPhone6 Plus. Själv har jag en femma ;)

deninrekampen sa...

Sv: Jo rutiner är bra, men gillar dem mest när sambon har semester, då är jag inte ensam! ;) Vissa dagar är jag ju mest med mig själv, men finns ju dagar jag hittar på saker! :)

Kul med ny telefon, hoppas ni blir bra vänner med varandra ;)

Hoppas du mår bra och att du sover gott inatt!

Kram!

BP sa...

Stort GRATTIS till din nya vän som du faktiskt borde döpa till nå't så at h*n håller länge eller längre menar jag;-)

Har en gammal och än så länge väl fungerande iPhone 5S som jag mest använder för att surfa på bussen/t-banan. Skickar sällan sms, ringer mest. Använder den ytterst sällan som kamera, då jag föredrar kvalitén på min lilla "Sonny". Som väckarklocka får iPhonen duga - utomlands, men inte hemma. Å att blogga med iPhonen hatar jag. Vill gärna jobba med bilderna innan jag publicerar dom, vilket jag inte förstår hur man gör på en iPhone...

Oj, vad jag ligger efter här - Runkeeper känner jag visserligen till, men använder inte appen. Ja, och Instagram använder jag inte alls. Håller mig till bloggen.

Tur att vi alla är så olika;-)

Veiken sa...

Grattis till din nya vän! Jag har 7:an och är mycket nöjd - så långt i alla fall! Dom gamla tekniska vännerna tar ju slut så småningom! Kram

Vano sa...

En iphone tjej alltså. Härligt med ny mobil i alla fall och förhoppningsvis kommer ni trivas med varandra. Hehe instagram känner man ju igen, du är ju rätt flitigt där ;)

znogge sa...

Grattis till din nya kompis! Hoppas ni ska trivas med varandra :D

Kram

lenaiwales sa...

Jag är så gammalmodig att jag använder mobiltelefonen för att ringa med, hi,hi!!! Textar nästan aldrig och använder den inte som internet.Ja, tiden går framåt och jag står stilla!!!
Ha det bra!

Ami sa...

Så kul med en ny vän :)
Hoppas ni kommer att trivas med varandra!
Kram