fredag, januari 20, 2017

Mitt liv - Mitt val


Eftersom 2017 ska vara ett MÅ BRA ÅR, 
ett år då jag fokuserar på ett bättre mående, 
så har jag tänkt försöka låta bli att klaga å gnälla,
för vet Ni vad... det blir inte direkt bättre av att jag klagar å gnäller, 
livet blir inte absolut inte bättre.


Jag antar att det är bättre att jag koncentrerar mig på det som är bra,
det känns i alla fall mer konstruktivt,
och jo YES jag har ju nu under många år testat den gnälliga, klagande formen av livet,
å det har då inte direkt gett mig speciellt mycket MÅ BRA känsla.

Det kommer att kännas tungt, jag kommer att ramla i svarta hål, det blir jobbigt, kämpigt,
det är inte lätt... tvärtom det är svårt, men jag ska kämpa och jag ska vinna.


Så idag är det här och nu och det är bara att spotta i nävarna och ta nya friska tag,
livet blir vad jag gör det till... ett rent helvete eller en spirande oas.


Avslutar med lite Instagrambilder... 


Bullen the hot dog, the one and only,
han tittade på tv ihop med mig 💖


En titt på vårt tv-rum, ifrån igår kväll


Min lille älskling, Frost by Fox,
Frost är mitt ständiga sällskap,
han tillbringar mer tid inomhus med mig än vad Bullen gör,
de är ju helt två olika varelser,
bäst på var sitt vis och YES de är mina 💗


Skickat från min iPhone

9 kommentarer:

Days by Johanna sa...

Tycker det låter sunt och fokusera på det som är bra och brygg upp må bra känslan på det. Lade upp en bild på isntagram om det för någon dag sedan, förra veckan tror jag. Att se de små stunderna varje dag som varit bra och ta dem med sig-

haha javisst är vi lika, på många plan, därför är det så synd vi bor i varsin del av landet. Tror vi hade haft lika kul utanför bloggen! :)

"LillaSyster" sa...

Du låter som jag, när det gäller djuren. Jag säger till Elvis att han är finaste och mysigaste kattkillen - men bäst av allt du är min! Busan får höra att hon är finaste kattfröken på hela gatan - men bäst av allt du är min!
Snygga mattor du köpt! Jag har precis likadana, fast mina ligger inte still..... busiga Busan flyttar runt dem och trivs väldigt bra inunder dem. Ha en bra fredag! Kram

Annie sa...

Bra att du tänker så tycker jag, starkt gjort<3
Att fokusera på det som är bra ,istället för det som är mindre bra ..

Sv: Tack så mycket :)

Hoppas du får en bra kväll<3

Kram :)

Ama de casa sa...

Positivt tänkande är bra! Men jag förstår att det är jobbigt när det är som det är, men kämpa på - du är så duktig!
Kram

TantGlad sa...

Ett bra och sunt tänk tycker jag!!

Ha det gott vännen och KRAM

ullie sa...

ja men visst är det mysigt att känna vilka olika personligheter de har o ändå är de alla ens liv =) sötisar.
fint hos dej o mysigt
kramar o fin lördag

BP sa...

Du har ju sååååååå rätt! Det finns ju en fotoutmaning hos Eva Trillian som du kanske skulle vilja vara med på. Hennes tema fokuserar på att vara tacksam även om det kanske inte är så himla roligt alla gånger. Kolla om du vill: http://provtyckningar.blogspot.se/

Frosts blick i sista bilden säger mera än tusen ord: " Bra Nalta! Å om du får ett negativt återfall så får du med mig att göra. Då kan du gå ensam på dina promenader i framtiden. Bara så du vet!!! "

Veiken sa...

Vilken bra förutsättning du ger 2017. Jag önskar dig ett stort lycka till! Jag tror att du fixar det, även om det ibland kan kännas svårt! Kram

Ami sa...

Ett bra tänkande! Men jag förstår att det inte alltid är så lätt att vara positiv när du inte mår bra!
Så mysigt ni har med tända ljus...och vovvarna är ju så söta :)
Kram och trevlig lördag!