lördag, december 03, 2016

Vad jag läser 2016




  Målet är en bok i veckan = 52 böcker under ett år 

 


Boklista



1. Lögnaren av Nora Roberts (vecka 2)
2. Det fördolda av Hjorth Rosenfeldt (vecka 3)
5.  Fjällgraven av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
6. Den stumma flickan av Hjort, Rosenfeldt (vecka 6)
7.  Snövit ska dö av Nele Neuhaus  (vecka 8)
8. En förtrollad ö av Nora Roberts (vecka 8)
9.  Himlen är alltid högre av Jonas Moström (vecka 9)
10.  Höstoffer av Mons Kallentoft (vecka 10) sportlov


11.  Blodläge av Johan Theorin (vecka 10) sportlov
12.  Skuggorna av Katarina Wennstam (vecka 11)
  14. De underkända av Hjort, Rosenfeldt (vecka 13) 
  15. Utmarker av Arne Dahl (vecka 14)
16. Skumtimmen av Johan Theorin (vecka 14)
17. Andra andningen av Sofie Sarenbrant (vecka 15)
18. Visning pågår av Sofie Sarenbrant (vecka 17)
19. Ole Dole av M.J Arlidge (vecka 20)


21. Vågspel av Ann Rosman (vecka 24)
22. PRIO ETT av Emilie Schepp (vecka 25)
  23. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant (vecka 27) 
24. Eldjägarna av Mons Kallentoft (vecka 29)
25. Odjuret av Rosenlund & Hellström (vecka 31)
26. Fyrmästarens dotter av Ann Rosman (vecka 32)
27. Tomma luften av Ann Cleeves (vecka 33)
28.  Zack  av Mons Kallentoft och Markus Lutteman (vecka 35) 
29. Skugghäxan av Katerina Janouch (vecka 36)
30. Inte mitt barn av Patricia Kay (vecka 38)


31. Ett vakande öga av Fredrik Olsson (vecka 41) 
32. Välkommen hem av Ninni Schulman (vecka 42)
33. Pojken som slutade att gråta av Ninni Schulman (vecka 43)
34. Vårlik av Mons Kallentoft (vecka 44)
35. Kaninjägaren av Lars Kepler (vecka 45) 
36. Kan man dö två gånger? av Leif GW Persson (vecka 47)
37. Själskistan av Ann Rosman (vecka 47)
38. Vår egna lilla hemlighet av Ninni Schulman (vecka 48)
39. Varför gråter inte Emma? av Wennerholm & Jangestig (vecka 48)
40. I stället för dig av Sofie Sarenbrant (vecka 48)

 (pocket) 

Absolut inte den bästa bok av Sofie Sarenbrant jag läst, tidvis tråkig 
och slutet blev aningen märkligt, 
typ som om hon fick bråttom å plötsligt avslutade boken...





5 kommentarer:

BP sa...

Har läst några böcker av henne, men den här låter jag nog bli. Litar helt och hållet på ditt omdömme!

znogge sa...

Jag tycker att hennes böcker är bra men denna var absolut inte hennes bästa.

Kram och ha en bra kväll :D

Veiken sa...

Jag har läst hennes böcker och håller med dig helt och hållet. Den här boken tog liksom bort lusten att läsa mer av henne. Vi får se om jag ändar mig! Kram

TantGlad sa...

Ojoj...det var inget dåligt mål. Men du gillar ju läsa så då Äre nog inga problem och är det bra böcker och läsning blire inte svårt.

Ha nu en fin kväll min bloggvän.
Stor kram.

Ama de casa sa...

Då skippar jag nog den :-)