tisdag, december 20, 2016

Tisdag kväll


Idag har det varit en okey dag,
fortfarande klimatförändringar med förändrat klimat,
helt otroligt att vi har + grader dagarna innan julafton.

Jag har skjutsat min mor till affären å samtidigt passat på å handla av M Bergmans Fisk,
praktiskt när "butiken" kommer till oss... både jag å min mor köpte inlagd sill,
pepparlax och lite annat smått å gott.

Sedan har vi - kanske sista gången för i år - suttit ute å grillat,
nog för vi brukar kunna "göra utflykt" hemma på går'n å grilla året runt,
men oftast brukar det vara för kyligt å för mycket snö i december.

Å YES Elin fick vara med ute,
hon har sedan igår eftermiddag varit feberfri å frisk luft dödar inte,
planen är skola i morgon... men jaa vi får se hur det blir,
Elin hostar lite å har ont i halsen,
svårt att riktigt veta om hon orkar med skolan å den aktivitet det innebär.

Lite bilder från vår "utflykt hemma på går'n" 😄


 












Idag såg jag faktiskt ljuset... även om det är mörkt på mina bilder.

Vintersolståndet är tidpunkten på året när solen har sin lägsta middagshöjd, 
vilket sammanfaller med den kortaste dagen.

Vintersolståndet 2016 – 21 december klockan 11:44 i Sverige.



11 kommentarer:

ullie sa...

Men alltså det äääär så himla mysigt att grilla!!! Älskar det. vi har inte lagt undan vår grill vi brukar få oss ett ryck o grilla faktiskt o nu när vi har lättare för det kommer det ju bli hoppas nu när vi e lediga lite.

ja usch det är jobbigt när man inte vet va man orkar gå hemma är ju en sak. men de har väl inte så mycket eller? i morg är inga riktiga lektioner här o bara pyssel o sen torsd bar en timma i kyrkan avslutning.

känner av min hals men är mycket bättre men såå trött ännu
kramiz fina mås så gott i morg

Nilla sa...

Så mysigt att grilla på vintern. Nu blev jag lite sugen men inte så mysigt i grått väder och blåst �� kram

znogge sa...

så mysigt att grilla vid den här tiden och när det är snö. Kan tänka mig att det smakade väldigt gott! Skönt att Elin är på benen igen.

Kram

lenaiwales sa...

Vad trevligt att grilla utomhus i snön!
God Jul!

deninrekampen sa...

Sv: Det var så lite, var bara en tanke! :)

Så mysigt det ser att ni haft det! :D

Ha en härlig onsdag! Kram

Annie sa...

Skönt att Elin känner sig bättre iaf :) låter mysigt med grillning! :)
Bra att din dag var ok<3

Hoppas denna dag blir hyfsad/bra för dig*

Sv: Ah det är nog lite som att syssla med trolldeg haha, skapar små figurer och pysslar med dekoration ;)

Kramar

Ami sa...

Så skönt att höra att Elin känner sig bättre!
Och att grilla med snön runt omkring såg riktigt mysigt ut :)
Kram

MartinaOlsson sa...

Hej! Jag vill bara tipsa dig om att lucka 21 i min julkalender nu är öppen :) I dagens lucka har två personer chansen att vinna varsitt superfint och viktigt armband från företaget Mig Äger Ingen UF, som står upp för kvinnor och arbetar emot sexuella trakasserier och ofredanden av kvinnor! Är detta något du skulle vilja vinna? Klicka då på länken nedan för att vara med och tävla :)
http://martinaolsson.myshowroom.se/64361/julkalender-lucka-21-5/
(en ny lucka öppnas varje dag klockan 11.00 t.o.m. den 24:e december)

BP sa...

Att grilla på vintern är faktiskt aningen exotiskt - för mig i alla fall! Himla kul att höra att Elin verkar vara på bättringsvägen. Julafton är hon nog frisk igen!
Efter sju grader igår är det fyra grader idag. All snö är borta, vilket jag tackar för:-)

BP sa...

Svar: Vi träffades på en pub i Sverige. Maken jobbade då för ett engelsk företag som i sin tur gjorde jobb åt mitt företag.
Vi är inte juliga och firar inte jul. Men självklart frossar vi i julmat som vi gillar (inklusive bläckfisk om den finns att få tag i) och som äts på julafton såklart.

Therese sa...

Verkligen skönt att det vänder nu... lämnar en kram och önskar god natt!